۰
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۴

نشست ورشو از آغاز شکست خورده است

وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که نشست ورشو از همان آغاز شکست خورده است.
وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد که نشست ورشو از همان آغاز شکست خورده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری در تهران نشست ورشو را که امروز و فردا در پایتخت لهستان برگزار می‌شود، شکست خورده توصیف کرد.
ظریف گفت که این تلاشی دیگر از سوی آمریکا برای دنبال کردن سیاست‌هایش در قبال ایران است که به خوبی هم بنا نشده است.
وی تصریح کرد: از نظر من نشست ورشو در همان ابتدا شکست خورده است.
وزیر امورخارجه کشورمان افزود: من فکر نمی‌کنم که آنها بتوانند یک بیانیه مشترک منتشر کنند و تنها تلاش دارند از اظهارات خود به جای دیگران استفاده کنند، حرف‌هایی که خود نیز به آن اعتقادی ندارند.
ظریف خاطر نشان کرد: شما معمولاً ۶۰ کشور را گرد هم جمع نمی‌کنید که برای آنها سخنرانی کنید و این نشان می‌دهد که آنها نیز باور ندارند می‌توانند از این نشست دستاوردی حاصل کنند.
به گزارش ایسنا، نشست ورشو با موضوع رسیدگی به مسائل خاورمیانه روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در حالی در پایتخت لهستان برگزار می‌شود که که ابتدا قرار بود در سطح وزیران امورخارجه باشد اما به دلیل عدم استقبال کشورها، بسیاری از شرکت کنندگان در سطحی پایین‌تر حضور یافتند.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکای و جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر امور خارجه لهستان در بیانیه مشترک آغازین نشست ورشو، موضوعات مورد بحث در این نشست را بی‌ثباتی‌های سوریه و یمن و رابطه میان رژیم صهیونیستی و فلسطین عنوان کردند.
این مسئله برخلاف گفته‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است که ادعا کرده بود ایران محور اصلی گفت‌وگوها در نشست ورشو خواهد بود.
در بیانیه مشترک آغازین پمپئو و کژاپوتوویژ تنها به صورت غیر مستقیم به ایران اشاره شده است.
در این بیانیه آمده است: ما انتظار داریم که هر کشور نظراتی را بیان کند که نشانگر منافع آن کشور باشد. اختلافات در یک حوزه نباید باعث جلوگیری از وحدت در سایر حوزه‌ها شود. به طور مثال، دو کشور ما (آمریکا و لهستان) مواضع مخالفی بر سر توافق هسته‌ای با ایران داشته‌اند. برخلاف این اختلاف نظرات بزرگ، روابط میان آمریکا و لهستان به قوت خود باقی است.
کد مطلب: 102879
برچسب ها: ظریف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *