۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۲

بازار کالاهای اساسی اشباع است

معاون بازرسی شورای اصناف با اشاره به انجام ۸۰۰هزار بازرسی و تشکیل ۶۰ هزار پرونده در دو ماه گذشته، گفت: بازار کالاهای اساسی اشباع است و لزومی ندارد مردم احتکار خانگی کنند
رضا کرمی در گفت‌وگو با  فارس در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود بازرسی‌ها به صورت جدی در بازار انجام نمی‌شود، چرا که شاهد افزایش قیمت‌ها در همه گروه‌های کالایی هستیم گفت: بازرسی‌های ما طبق سنوات گذشته در حال انجام است و در گروه کالاهای خرده‌فروشی قیمت‌گذاری در همه کالاهای اساسی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بازار رها نشده است،گفت: در بسیاری از کالاهای اساسی به سمتی حرکتی می‌کنیم تا قیمت‌ها ثبات داشته باشد و امروز هم در بازار نظم حاکم شده است.

معاون بازرسی شورای اصناف کشور با بیان اینکه پرونده‌های تشکیل شده در بازرسی اصناف به تعزیرات معرفی شده است،گفت: جریمه‌های میلیاردی برای متخلفان تعیین شده است و تعزیرات در حال پیگیری آنها است.

کرمی گفت: در گروه کالای لوازم خانگی تقاضای افزایش قیمت وجود داشت که ما اعلام کردیم سازمان حمایت مجوز نداده است هیچ افزایش قیمتی نباید صورت گیرد.

وی در خصوص کالاهای اساسی گفت: شکر به قیمت سال گذشته توزیع می‌شود و مرغ و تخم‌مرغ هم با قیمت متعادل به وفور در بازار وجود دارد.

معاون بازرسی شورای اصناف کشور گفت: در شرایط عادی ۵ هزار بازرس در شرایط کشور کلیه امور را در نظر می‌گیرند و در تشدید بازرسی‌ها تعداد بازرسی ۲ برابر شده و به ۱۰ هزار بازرس می‌رسد.

کرمی با تاکید بر اینکه اولویت کاری ما کالاهای اساسی است گفت: در دو ماه گذشته ۸۰۰ هزار بازرسی انجام شده و ۶۰ هزار پرونده تشکیل شده است، جریمه‌ها با توجه به حجم فعالیت حجم کالا و نوع تخلف از ۲۰۰ هزار تومان شروع و به میلیون‌ها تومان می‌رسد.

وی افزود: در خصوص کالاهای اساسی بازار در حال اشباع است و علی‌رغم اینکه مواد اولیه پودر شوینده افزایش داشته است اما این کالا هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است.

کرمی در خصوص ضرورت وجود قیمت‌گذاری در کالاهای مختلف اظهار داشت: دولت در خصوص کالاهایی که ارز مرجع یا ارز مبادلات کالا را دریافت می‌کنند باید نظارت کافی داشته باشد.

وی از مردم خواست تا از احتکار خانگی در خصوص کالاهای اساسی خودداری کنند و به اندازه نیاز خود کالا بخرند.
کد مطلب: 10413
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *