۰
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۱
شيخ الاسلامي مدعی شد:

توجه زیاد دولت به نظام سلامت

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : در دولت نهم ودهم توجه بسیار زیادی به نظام سلامت در کشور شده است .
  آقای شیخ الاسلامی در نخستین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران گفت : با تاسیس این سازمان امروز امیدهای زیادی برای سامان بخشی به نظام سلامت در همه مردم و مسئولان بوجود آمد .
وی افزود : رفاه وتامین اجتماعی از مقولاتی است که جزتفکیک ناپذیر وظایف همه دولتها است .
آقای شیخ الاسلامی گفت:یکی از بزرگترین چالش هایی که معمولا دولتها با آن دست به گریبان هستند موضوع سلامت بهداشت ودرمان و بیمه و نظایر انهاست .
وی با اشاره به اینکه نظام مطمئن و جامع و کامل سلامت در کشور یک پیش شرط برای توسعه است افزود:تا مردم در ابعاد مختلف جسمی و روحی سلامت نداشته باشند سخن گفتن از توسعه بی معناست.
شیخ الاسلامی با بیان اینکه دردولت نهم و دهم توجه زیادی به نظام سلامت شده است ،افزود:یک نمونه ساده آن میزان اعتبارات تخصیص یافته به بخش بهداشت و درمان ما است که نسبت به گذشته چند برابر افزایش پیدا کرده است اما به هر حال ما همچنان نابسامانیها و مشکلاتی در این بخش داریم .
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:به هر حال ما در بخش سلامت و بیمه ای کشور نیاز داشتیم که یکپارچگی و پیوستگی در خدمات سلامت در کشور بوجود بیاوریم و هم در بخش پیشگیری و هم درمان و توانبخشی این کار به صورت کاملاً هماهنگ در کل کشور پی بگیریم .
وی افزود:طبیعی است اگر هزینه ها در این بخشها زیاد باشد امکان دسترسی مردم به این خدمات میسر نخواهد بود .
شیخ الاسلامی گفت: سهم بخش سلامت نسبت به سایر بخش ها از متوسط تورم کشور خیلی بالاتر است .
وی افزود:به هر حال سطح انتظارات مردم دائم بالا می رود و هم اکنون سطح زندگی افزایش یافته و انتظار مردم از بهداشت ودرمان بیشتر شده است .
شیخ الاسلام گفت : ما در این مبحث باید نگران دو موضوع باشیم یکی آنکه کیفیت و نحوه ارائه خدمات به مردم به نحو مطلوبی صورت گیرد و دیگر آنکه سهم مردم در پرداخت هزینه های مربوط درمانی خودشان و سلامت خود هر چه ممکن است کاهش یابد .
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم ۶۰ درصدی مردم در هزینه های درمانی گفت: برای رسیدن به اهداف برنامه ، باید سهم مردم کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه ‌ از نظر سرانه تخت بیمارستانی در کشور در حد استانداردهای بین المللی هستیم ، ازتقاضای برخی نمایندگان مردم و مسئولان برای ساخت بیمارستان در مناطق خود خبر داد.
شیخ الاسلامی گفت : وقتی به این قضیه توجه می کنیم می بینیم که توزیع متوازن نبوده است و مجموعه انچه که برای استفاده بهینه از یک تخت در کشور یا در هر جایی لازم است تدارک نشده و فراهم نیست .

وی افزود : هر تخت بیمارستانی به نرخ یک ماه پیش حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه دارد .
شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بحث های ما در نظام سلامت مدیریت تقاضاست گفت : باید تقاضا را مدیریت بکنیم .
وی افزود:خیلی از هزینه های زائد و خیلی از اموری که در درمان بیماریها غیر ضروری است نباید بپذیریم .
شیخ الاسلام گفت : ما در این بخش به شدت دچار مشکل هستیم .
وی افزود: این همه در کشور برای نظام سلامت هزینه می شود اما مشاهده میشود که سیاستگذاران ، نمایندگان ،‌مردم ،دولتمردان ،بیماران و پزشکان هر کدام به یک دلیل ناراضی هستند .
شیخ الاسلام گفت : نظام سلامت وقتی در کشور ما در حد مطلوب خود قرار می گیرد که همه بخش ها و زیر بخش های وابسته به آن به درستی عمل کنند و یک رابطه صمیمانه وهماهنگ در بین انها وجود داشته باشد .
وی افزود : در استفاده از فناوریهای پیشرفته و پرهزینه باید چارچوبی وجود داشته باشد و یک نظارت منطقی و معقولی داشته باشیم .
شیخ الاسلامی گفت : طرح جامع سلامت کشور به عنوان مرجع تمام تصمیمات در حوزه سلامت باید برای همه اقشار مردم و مسئولان به درستی تبیین شود .
وی افزود : باید تعرفه های خدمات تشخیص درمانی در بخش دولتی و غیر دولتی ساماندهی شود .
شیخ الاسلامی با اشاره به فعالیتهای یک سال اخیر گفت : یکی از انها اجرای طرح پزشک خانواده بود که اجرای آن در چند استان بزرگ ومهم کشور شروع شده است .
وی افزود : کار دیگری که انجام شد تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن بیماریهای سخت و صعب العلاج بود .
شیخ الاسلامی گفت : پوشش بیمه ای گیاهان دارویی کار بزرگی در کشور است که درب جدیدی به نظام سلامت کشور باز می کند .
وی افزود : تشکیل سازمان بیمه سلامت ایران نیز دستاورد ارزشمندی است .
کد مطلب: 10495
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *