۰
يکشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴

ورود موج جدید بارشی به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی: از ساعاتی قبل موج جدیدی از بارش‌ها از سمت نوار غربی وارد کشور شد.
کارشناس سازمان هواشناسی: از ساعاتی قبل موج جدیدی از بارش‌ها از سمت نوار غربی وارد کشور شد.
محمد اصغری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر افزود: اکنون هوای کشور تحت تاثیر دو موج از بارندگی قرار گرفته است که موج اولی قدیمی‌تر است و باعث بارندگی در خیلی از مناطق استان‌ها مانند استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بخش‌هایی از جنوب فارس شده است.
وی گفت: این شرایط را امروز نیز با شدت و ضعف در پیش داریم و احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها در این استان‌ها وجود دارد، ضمن اینکه آب‌های جنوبی کشور نیز مواج خواهد شد و ارتفاع موج در برخی مناطق به ۳ متر نیز می‌تواند برسد.
اصغری افزود: موج دیگری از ساعاتی قبل از سمت نوار غربی وارد کشور شد و تاکنون در آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه، ایلام، بخش‌هایی از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، قزوین، زنجان، البرز و تهران از بارش‌های این موج بهره‌مند شده اند.
 
 
وی گفت: آذربایجان شرقی و اردبیل نیز تا ساعاتی دیگر به این جمع اضافه می‌شوند و این شرایط را ما در برخی مناطق خواهیم داشت و استان‌های مرتبط با کوه‌های زاگرس مرکزی مانند لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان و مرکزی از بارش‌های ناشی از این موج، بیشتر بهره مند می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: البته بارش‌ها در ارتفاعات این استان‌ها همراه با برف و کولاک و در جاده‌ها نیز با دید کم خواهد بود و این شرایط جوی را با تاخیر در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و بخش‌های دیگری از یزد، اصفهان، فارس، بوشهر و هرمزگان پیش رو خواهیم داشت و فقط بخشی که بارش نخواهد داشت منتهی الیه جنوب شرق است.
 
 
اصغری گفت: در سواحل دریای خزر بارندگی‌ها قابل توجه خواهد بود و از چهارشنبه نیز بارش‌ها به صورت نقطه‌ای خواهد بود و در منتهی الیه نوار شرقی فعال خواهد شد و دیگر بارش‌ها به صورت منظم نیست.
وی افزود: پنج شنبه و جمعه هوا نسبتا آرام است؛ اما موج بعدی از شنبه بعد وارد کشور می‌شود، اما بارش‌های یکی دو روز اخیر خیلی شدید خواهد بود.
کد مطلب: 105071
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *