۰
دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۴۶

هشدار وقوع بارندگی سیل آسا در کهگیلویه

ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده است که براساس پیش بینی صورت گرفته ،احتمال بارش سیل آسای 150میلیمتری باران طی 4 ساعت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این استان وجود دارد.
ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده است که براساس پیش بینی صورت گرفته ،احتمال بارش سیل آسای 150میلیمتری باران طی 4 ساعت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این استان وجود دارد.
به گزارش ایرنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که موج جدید بارش‌ها در کشور و کهگیلویه و بویراحمد در روزهای دوشنبه و سه‌ شنبه به اوج می رسد و احتمال وقوع بارش‌های سیل ‌آسا در استان وجود دارد .
عزیز فیلی از پیش‌بینی بارش‌های بهاری سیل‌آسا در استان بر اساس نقشه‌های هواشناسی خبر داد و گفت: امکان دارد که ظرف 4 ساعت در دو روز دوشنبه و سه شنبه در استان 150 میلی‌متر باران ببارد که در نوع خود خطرناک است.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان این که در مناطق کوهستانی استان احتمال بارش برف وجود دارد از مردم به خصوص آن دسته از کسانی که در حاشیه رودخانه‌ها زندگی می‌کنند درخواست کرد تا در مسیر سیل قرار نگیرند.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ارسال پیامکی از مردم خواسته است در مواجهه با خطرات احتمالی ضمن حفظ آرامش به هشدارهای مسئولان محلی توجه کنند.
در این پیام تاکید شده مردم از استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران از رانندگان و سرنشینان خودروها در خواست کرده از پل ها و مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد تا زمان فروکش کردن سیل تردد نکنند.
در این اطلاعیه تردد در مسیر های کوهستانی که امکان ریزش سنگ و یا بهمن وجود دارد نیز بحران زا عنوان شده است.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرده از روز دوشنبه تا چهارشنبه آینده یک موج بارشی قوی از جنوب غرب وارد کشور می شود که در در کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش شدید باران می شود.
این سازمان از مردم ،نهادهای خدمات رسان و ستاد بحران خواسته برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از سیل ،تمهیدات لازم را بکار گیرند.
بارش باران های بهاری و احتمال وقوع سیلاب باعث شده ستاد بحران تمامی دستگاه های خدمت رسان در استان کهگیلویه و بویراحمد را به حالت آماده باش درآورد و حضور فیزیکی مسئولان دستگاه ها در محل کار برای سازمان دهی خدمت رسانی مطلوب تررا لازم اعلام کند.
براساس اعلام این ستاد ، هواشناسی وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در استان طی دو روز آینده را پیش بینی کرده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیبویه و بویراحمد گفت که تمامی مسئولان دستگاه ها باید با حضور فیزیکی در محل کار و بسیج تمامی امکانات شامل نیروی انسانی و تجهیزات پشتیبانی برای خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی و به حداقل رساندن خسارت های احتمالی طی این دو روز آمادگی کامل داشته باشند.
عزیز فیلی با بیان اینکه با شروع تطیلات نوروزی حجم بالایی از گردشگران از نقاط مختلف کشور به استان وارد شده است اتخاذ تدابیر و فراهم کردن امکانات لازم برای اسکان موقت آنها از سوی دستگاه های متولی ضروری است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز از آمادگی لازم برای خدمات رسانی به مردم استان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت:178 نفر نیروی راهداری با 150 دستگاه ماشین آلات سبک،سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی استان در حال آماده باش هستند.
نصیری راد با اشاره به مستعد بودن برخی محورهای مواصلاتی برای ریزش در هنگام بارش های سیل آسا افزود: محور یاسوج به شیراز،یاسوج به بابامیدان و یاسوج به اصفهان از جمله این محورهاست.
وی خواستار کمک و همراهی دستگاه هایی نظیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سپاه فتح استان برای پشتیبانی لجستیکی این اداره برای امدادرسانی بهتر به مردم استان و مسافران نوروزی شد.
نستهن مقدم شهردار یاسوج نیز مناطقی از جمله شهرک امام علی،امام حسین،شرف آباد،محله بختیاری ها،مسکن مهر نجف آباد و ساحلی را در این شهر مستعد آبگرفتگی در مواقع بحرانی دانست و گفت: 200 نفر نیروی انسانی با 30 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای خدمات رسانی در حالت آماده باش هستند.
به گفته وی ، اما با این وجود امکانات موجود جوابگوی امدادرسانی به موقع و مطلوب به شهروندان نیست و سایر دستگاهها باید شهرداری را در این زمینه کمک و همراهی کنند.
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران هم گفت: جاده گچساران - بابا کلان - بی بی حکیمه و از فردا دوشنبه بطور موقت تا پایان بارندگی های چند روز آینده مسدود می شود.
عبد الرسول حقیقت خو افزود: این جاده به منظور جلوگیری از ریزش کوه و پرتاب سنگ بر اثر بارندگی های دو روز آینده از فردا دوشنبه از ساعت 12 بطور موقت مسدود می شود.
وی بیان کرد: همه ساله بر اثر بارندگی های شدید «تنگ دربه» در مسیر جاده گچساران- بی بی حکیمه ، ریزش کوه و پرتاب سنگ صورت می گیرد.
حقیقت خو ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد به بارگاه بی بی حکیمه را دارند می توانند در این مدت از جاده جایگزین سردشت به زیدون استفاده کنند.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در زمینه خطرات و خسارت احتمالی ناشی از ورود سامانه بارشی قوی جدید به استان به مردم ، مسافران و گردشگران نوروزی هشدار داد.
براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی ، از اواخر روز یک شنبه یک سامانه بارشی قوی وارد استان می شود که در نتیجه آن احتمال بروز سیل و خسارت در مناطق مختلف استان وجود دارد.
وحید محمدی‌ تبار افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بروز سیل در محورهای مواصلاتی ، دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان های هشت گانه ، واحدهای کشیک شبانه‌روزی خود را فعال کرده و در آماده باش کامل نگه دارند .
وی تاکید کرد که دستگاه های خدمت رسان و عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در مناطق مختلف استان ، اقدامات و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.
محمدی تبار گفت: بر اساس اطلاعیه هشداری سازمان هواشناسی ، سامانه بارشی از اواخر روز یکشنبه 4 فروردین ماه جاری تا بامداد چهارشنبه 7 فروردین ماه وارد آسمان شده که موجب بارش متناوب باران، در مناطق سردسیری و مستعد بارش برف ، تگرگ، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.
کد مطلب: 105093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *