۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۲۷
فرمانده ارشد آمريکايي:

همه نظاميان آمريکايي از افغانستان خارج نمي شوند

فرمانده عملیات ویژه ارتش آمریکا گفت، مطمئن نیست پس از پایان سال دو هزار و چهارده تمام نظامیان آمریکایی از افغانستان، خارج شوند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، دریاسالار ویلیام مک راون فرمانده نیروهای عملیات ویژه آرتش آمریکا، گفت : خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در پایان سال دو هزار و چهارده میلادی به تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور این کشور و حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان بستگی دارد.
مک راون با اشاره به پیمان راهبردی آمریکا و افغانستان، تصریح کرد،مطمئن نیست تا پایان سال دو هزار و چهارده میلادی تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج شوند.
دریاسالار ویلیام مک راون فرمانده نیروهای ویژه آرتش آمریکا که طرح حمله به پناهگاه اسامه بن لادن سرکرده القاعده را داده بود، با اشاره به نقش سازمان سیا درعملیات اطلاعاتی و همکاری گروه امنیت ملی رئیس جمهور این کشور که فرماندهی عملیات را برعهده گرفت، گفت: ما در روز حمله به پناهگاه بن لادن یازده حمله دیگر در افغانستان داشتیم و در مورد حمله به پناهگاه بن لادن رئیس جمهور و تیم امنیت ملی وی بسیار خوب عمل کرد.
وی در پاسخ به سوال مجری سی ان ان که حادثه صحرای طبس را یادآوری کرد و در مورد بالگرد ساقط شده ارتش آمریکا که از فناوری رادار گریز بهره می برد و در حمله پناهگاه بن لادن سقوط کرد، تصریح کرد: ما برای بازگشت نیروهایمان در صورت بروز حادثه طرحی داشتیم که این طرح اجرا شد.
راون در مورد سرنوشت بالگرد ساقط شده که از فناوری محرمانه ای برخوردار است، پاسخی نداد.
ویلیام مک راون، گفت: ما مطمئن نبودیم که بن لادن در آنجا حضور دارد و باید تصمیمات سختی می گرفتیم.اما در هر صورت مسئولیت این حمله با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود و وی دستور حمله را داد.
دریاسالار ویلیام مک راون، همچنین به این سوال که هدف بازداشت یا کشتن بن لادن بوده است، پاسخ نداد.
فرمانده نیروهای ویژه آرتش آمریکا، گفت: در طراحی برای حمله به بن لادن سازمان سیا، پلیس فدرال آمریکا، سازمان اطلاعات وزارت دفاع، سازمان ان جی ای، سازمان امنیت ملی،مرکز ضد تروریستی ملی همکاری های اطلاعاتی داشتند. در زمان حمله به بن لادن کار برای ما آسان بود، زیر این فعالیت ها و همکاری ها در ده سال پس از حادثه یازده سپتامبر انجام شده بود.
ویلیام مک راون با اشاره به استرس و فشاری که بر روی نظامیان ارتش آمریکا وجود دارد، دلیل خودکشی برخی از نظامیان را روابط بد، مواد مخدر و الکل دانست و گفت: تلاش های فراوانی برای مقابله با این اقدامات انجام شده است.
ولف بلیتزر مجری سی ان ان با اشاره به اینکه ارتش آمریکا در حال حاضر نظامیان زیادی در افغانستان دارد و مالیات دهندگان آمریکایی در هفته دو میلیارد دلار برای ادامه حضور نظامی آمریکا در افغانستان پول می دهند و این در حالیست که حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان از آمریکا انتقاد می کند، نظر وی را جویا شد.
فرمانده نیروهای ویژه آرتش آمریکا،گفت: ما به تمامیت ارضی افغانستان احترام می گذاریم، در مورد حملات شبانه که ماموریت ما است ما در همکاری کامل با افغان ها هستیم. حملات شبانه از بسیاری از جهات مهم است. از یک نظر اینکه دشمن در شب اقامت می کند و حمله کردن به آن برای ما آسان تر است از سوی دیگر به علت کاهش حضور غیر نظامی احتمال تلفات غیر نظامی کمتر است.
وی افزود: البته مشخص است که هیچ کس دوست ندارد در شبی به خانه اش حمله شود از این رو ما برای چنین عملیاتی در همکاری کامل با شرکای افغان هستیم.
ویلیام مک راون در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در سال دو هزار و چهارده میلادی، گفت: من مطمئن نیستم که در پایان سال دو هزار و چهارده میلادی تمامی نظامیان آمریکایی از افغانستان خارج شوند و این تصمیم به رئیس جمهور آمریکا و حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان بستگی دارد.
وی با ابراز نگرانی از فعالیت های القاعده در عراق، گفت القاعده در عراق مشکلی است که هنوز وجود دارد.
فرمانده نیروهای ویژه آرتش آمریکا، با خودداری از اظهار نظر درباره حملات هواپماهای بدون سرنشین آمریکایی در افغانستان و پاکستان، اظهارات پانتا وزیر دفاع آمریکا و دیگر سران ارشد آمریکایی را که معتقدند اکنون در افغانستان القاعده کمتری نسبت به یمن و سومالی وجود دارد، تایید کرد و گفت: القاعده در افغانستان و یمن هنوز یک تهدید است و ما هنوز با مشکل القاعده در افغانستان مواجه هستیم.
وی در مورد نبرد با القاعده در یمن، گفت: ما با دولت و ارتش یمن در حال همکاری هستیم تا بتوانند خود مشکلات امنیتی خود را حل و فصل کنند.
وی با اشاره به اینکه انتقال قدرت از علی عبدالله صالح به عبدربه منصور هادی در یمن از آنچه انتظار می رفت، بهتر بوده است، گفت: رئیس جمهور یمن تهدید القاعده را جدی گرفته است و از این رو آمریکا می تواند فعالیت های بهتری در مبارزه با القاعده در یمن داشته باشد
کد مطلب: 1051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *