۰
سه شنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۰
فرماندار انزلی:

شالیزارهای انزلی زیر آب رفتند

فرماندار انزلی با اشاره به آبگرفتگی شالیزارهای روستاهای غرب این شهرستان، گفت: ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تخلیه تله رسوب‌گیر در مصب رودخانه چافرود اختصاص یافته است.
فرماندار انزلی با اشاره به آبگرفتگی شالیزارهای روستاهای غرب این شهرستان، گفت: ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تخلیه تله رسوب‌گیر در مصب رودخانه چافرود اختصاص یافته است.
به گزارش مهر، اسماعیل حیدری آزاد بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در فرمانداری انزلی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، اظهار کرد: از این میزان هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی زیر کشت برنج در روستاهای آبکنار، شیله سر، سیاخاله سر، کرکان، معاف، اشپلا، تربه بر قرار دارد.
وی با اشاره به بارش شدید باران در دو روز گذشته، افزود: بیش از ۹۰ درصد کشاورزان این هفت روستا کار خزانه گیری برنج را انجام داده بودند که متأسفانه زیر آب است.
فرماندار با اشاره به پر شدن تله رسوب گیر در مصب رودخانه چافرود و همچنین شکسته شدن سیل بند دستی با توجه به حجم بارش‌های اخیر در روستای آبکنار، ادامه داد: متأسفانه به دلیل حجم بالای بارش‌ها و سست بودن سیل بند دستی، آب وارد شالیزارها شده و به خزانه‌های برنج آسیب جدی وارد کرد.
وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده طی چند ماه گذشته مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تخلیه تله رسوب گیر رودخانه چافرود اختصاص یافته است.
حیدری آزاد تاکید کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل محیط زیست گیلان، کار لایروبی این تله رسوب گیر در روزهای آینده توسط بخش خصوصی آغاز شده تا از بالا آمدن آب در بارش‌های آینده و واردن آمدن خسارات ناشی از آن به مزارع کشاورزان جلوگیری شود.
وی گفت: اداره جهاد کشاورزی انزلی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستا مکلف شده اند خسارت ناشی از این آب گرفتگی را برآورد کرده و به فرمانداری گزارش دهند.
 
کد مطلب: 106464
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *