; ?>; ?> پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای "اس400" - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸

پیشنهاد ترکیه به آمریکا برای "اس400"

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و ترکیه در جریان یک تماس تلفنی درباره پیشنهاد آنکارا برای ایجاد یک کار گروه مشترک حول محور خرید برنامه‌ریزی شده سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه مذاکره کردند.
دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و ترکیه در جریان یک تماس تلفنی درباره پیشنهاد آنکارا برای ایجاد یک کار گروه مشترک حول محور خرید برنامه‌ریزی شده سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ روسیه توسط ترکیه مذاکره کردند.
به گزارش ايسنا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه پیشنهاد تشکیل یک کار گروه مشترک در رابطه با خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه را مطرح کرده است.
این دو کشور ماه‌ها در خصوص سفارش ترکیه برای خرید این سیستم دفاع موشکی با یکدیگر بحث و جدل کرده‌اند؛ سیستمی که آمریکا معتقد است که متناقض با شبکه ناتو است و ممکن است جت‌های جنگنده اف ۳۵‌اش را در معرض خطر قرار دهد.
آنکارا اعلام کرده است که یک کار گروه مشترک می‌تواند تاثیر سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ بر جنگنده‌های اف ۳۵ را ارزیابی کند اما روز جمعه‌ تاکید کرد که هنوز هیچ پاسخی از جانب آمریکایی‌ها دریافت نکرده است
کاخ سفید روز دوشنبه تایید کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و اردوغان در خصوص برنامه آنکارا برای خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ مذاکره کردند.
یکی از مقامات ارشد دولت واشنگتن در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ در جریان این تماس تلفنی با اردوغان نگرانی‌های آمریکا درباره خرید سیستم دفاع موشکی اس ۴۰۰ توسط ترکیه را مطرح کرده است یا خیر؟ گفت‌: ما با نمایندگان دولت آنکارا در شرایط مختلف و در سطوح عالی نگرانی خود را به طور واضح و شفاف در خصوص خرید سامانه دفاعی اس ۴۰۰ مطرح کرده‌ایم.
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و چند تن از سناتورهای آمریکایی به ترکیه هشدار داده‌اند، بر اساس قانونی که علیه کشورهایی که تجهیزات نظامی از روسیه خریداری می‌کنند، خواستار اعلام تحریم می‌شود، آنکارا نیز ممکن است با خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ با مجازات مواجه شود.
ترکیه اعلام کرده است که به عنوان یکی از اعضای ناتو هیچ تهدیدی برای آمریکا وجود ندارد و تحریم‌ها نیز نباید علیه این کشور اعمال شوند.
کاخ سفید همچنین اعلام کرده که ترامپ و اردوغان در جریان این تماس تلفنی در خصوص مساله تجارت و بحران کنونی در سوریه نیز گفت‌وگو کردند.
کد مطلب: 106831
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *