۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۹
وزیر نیرو گفت:

تحقق یکی از آرزوهای صنعت برق

تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین وزارت نیرو، شرکت توانیر و شرکت ارتباطات زیر ساخت (وزارت ارتباطات) در راستای حق بهره‌برداری از ظرفیت مازاد شبکه فیبر نوری امضاء شد.
 وزیر نیرو در حاشیه‌ این مراسم با تاکید بر اینکه امروز یکی از آرزوهای صنعت برق کشور محقق شد، گفت: از سال‌ها قبل منتظر بودیم تا از یکی از ظرفیت‌های برق که به خوبی از آن استفاده نمی‌شد، به سرانجام برسد و از تمام ظرفیت آن استفاده شود.

مجید نامجو با اشاره به وجود ۱۶ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور گفت: تا کنون از ۵۰ درصد ظرفیت آن استفاده می‌شد اما از این پس می‌توان از ۵۰ درصد ظرفیت مازاد شبکه فیبر نوری برای ارتباطات داخلی و خارجی استفاده کرد.

وی با اشاره به امضاء تفاهم‌ نامه سه جانبه در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن شبکه فیبر نوری برای انتقال دیتا در داخل و خارج، ارتباطات از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت موجود هوشمند سازی شبکه برق و استفاده از آن برای انتقال دیتا نسبت به انجام این اقدامات در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا در سد سازی است
وزیر نیرو همچنین در همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران اظهار کرد: ایران جزو پنج کشور برتر دنیا در زمینه سد سازی است. با توجه به احداث تونل، متروها، بزرگراه‌ها، راهسازی و خطوط انتقال آب، استفاده از تونل‌ها رونق یافته و این همایش برای تبادل تجربیات و دانش فنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تقدیر از فعالان این عرصه در همایش گفت: با همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران زمینه‌ای فراهم می‌شود که شرکت‌های ایرانی بتواند تبادل اطلاعات کنند و دیده شود که ظرفیت خوبی در این زمینه در ایران وجود دارد.

برای بهره‌برداری از نیروگاه دماوند منتظر وقت رییس جمهور هستیم
نامجو با اشاره به آماده‌ بهره‌برداری بودن نیروگاه شهدای پاکدشت و دماوند اظهار کرد: نزدیک به سه هزار مگابایت ظرفیت بر بخش نیروگاهی افزوده می‌شود و این نیروگاه شامل هشت واحد گازی و چهار واحد بخاری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت نیرو و بهره‌برداری از نیروگاه دماوند محقق می‌شود، گفت: وزارت نیرو به دنبال افزایش راندمان و استفاده از نیروگاه سیکل ترکیبی است. منتظریم که دفتر رییس جمهور تاریخ حضور وی را در پروژه بیان کنند تا برای افتتاح برویم.

به دنبال فرصت برای مباحث قراردادی سد بختیاری هستیم
وزیر نیرو درباره‌ مراحل کار سد بختیاری نیز گفت که در حال پیگیر کارهای آن هستیم و منتظر فرصت برای مباحث قراردادی پروژه هستیم.

وی درباره‌ پروژه‌های نیمه تمام که قرار بود تا پایان دولت دهم به ثمر برسند نیز با اشاره به سدها و نیروگاه سیاه‌بیشه گفت: سدهای سیاه‌بیشه در حوزه‌ نیروگاه سیاه‌بیشه به کار گرفته می‌شوند و این پروژه‌ها با توجه به بازدیدهای بسیار که از آنها صورت گرفته انتظار می‌رود امسال به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: نیروگاه سیاه‌بیشه کمک خوبی به تهران می‌کند و هزار مگابایت به ظرفیت برق کشور افزوده می‌شود. این نیروگاه پر از مسائل فنی و خاص است.

پروژه‌های مهر ماندگار با جدیت پیگیری می‌شوند
نامجو با اشاره به این که ۷۰ درصد، هفت هزار پروژه مهر ماندگار مربوط به وزارت نیرو است، اظهار کرد: ۵۶ پروژه مربوط به سد است که قرار شده اعتبار آنها از محل اعتبارات عمومی، فروش اوراق مشارکت و فروش اموال مازاد وزارت نیرو تامین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاران تلاش کردند پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانند.
کد مطلب: 10698
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *