۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶

واردکنندگان خودرو مشخص هستند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد دریافت ارز مرجع توسط واردکنندگان خودروهای لوکس گفت: واردکنندگان خودرو مطمئنا دارای کارت بازرگانی هستند و اسامی آنها مشخص است.
 حمید صافدل در نشست مطبوعاتی امروز خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه واردات خودرو از یک عدد به بالا حتما از سوی واردکنندگان دارای کارت بازرگانی صورت می گیرد، اختصاص ارز مرجع به واردات خودرو را نه تکذیب و نه رد کرد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: اسامی واردکنندگان خودرو مشخص است که امسال چه تعداد خودرو وارد شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است خودروهایی که با ارز ۱۲۲۶ ثبت سفارش شده باشند، در گذشته ارز مرجع دریافت کرده باشند اما مراحل قیمت گذاری آنها باید از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گذاری شود.

به گفته معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده و البته اگر ارز مرجع استفاده شده باشد، گمرک موظف است تا قبل از ترخیص مراتب را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرده و واردکننده نیز در شبکه نظارت شده سازمان حمایت، خودروی ترخیص شده را توزیع کند.

صافدل با تاکید بر اینکه کالاهای لوکس به هیچ عنوان ارز مرجع یا اتاق مبادلات نمی گیرند، اعلام کرد: دولت هیچ برنامه ای برای حمایت از واردات کالاهای لوکس ندارد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در پاسخ به انتقادات مطرح شده در مورد عدم تبعیت بانکها از اختصاص ارز به واردکنندگان تایید شده در اتاق مبادلات ارزی گفت: نمایندگان بانکهای عامل در این مرکز مستقرند و اگر مشتری ریال ارز اتاق مبادله را تامین کند ،حتما در مدت زمانی کوتاهی می تواند ارز دریافت کند.

وی با اشاره به برگزاری روز ملی صادرات در ۲۹ مهرماه خاطر نشان کرد: امسال صادرکنندگانی که بیش از ۵ مرتبه صادرکننده نمونه شناخته شده باشند. بر اساس آیین نامه جدید صادرکننده ممتاز به شمار می آیند که امسال سه صادرکننده از این دست معرفی خواهند شد. به گفته صافدل ۴۶ تا ۴۹ صادرکننده نمونه امسال معرفی خواهند شد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان کرد: مذاکره برای راه اندازی سیستم ترجیحات تعرفه ای میان ایران و سایر کشورها دنیا در حال انجام است و ترکیه نیز پس از سالها گفتگو در این حوزه به زودی موافقتنامه تجارت ترجیحی با ایران امضا خواهد کرد که به تسهیل صادرات به ترکیه کمک می کند.
کد مطلب: 10707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *