۰
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۵

کاهش شدید سرمایه‌گذاری چین در اروپا

سرمایه گذاری چین در اروپا در مقایسه با سال 2017 حدود به یک سوم کاهش یافته است.
سرمایه گذاری چین در اروپا در مقایسه با سال 2017 حدود به یک سوم کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، مؤسسه "مک کینزی" در گزارشی اعلام کرده است حجم سرمایه‌گذاری چین در کشورهای اروپایی از ۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۲۲.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. این کاهش در آمریکا نیز مشهود بوده است به گونه‌ای که حجم این سرمایه‌گذاری از ۱۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است.
سختگیری بیشتر دولت چین بر روی شرکت‌های بزرگ این کشور در استفاده از اهرم‌های بدهی باعث شده است تا بسیاری از این شرکت‌ها دارایی‌های خارجی خود را واگذار کنند. علاوه بر این مساله، کاهش اطمینان به اقتصاد جهانی و محدودیت‌های قانونی باعث کاهش تمایل چینی‌ها به سرمایه گذاری در قاره سبز شده است.
در نظرسنجی صورت گرفته توسط شورای تجارت جهانی چین از فعالان تجاری، ۷۸.۶۳ درصد آنها کماکان اروپا را برای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند در حالی این رقم برای آمریکا ۱۰.۲۶ درصد است.
در ماه‌های اخیر شرکت‌های بزرگ چینی نظیر " آنبانگ"، "اچ ان ای"، " فوسوم اینترنشنال" و " وندا گروپ" میلیاردها دلار از دارایی‌های خود در آمریکا را به فروش رسانده‌اند و یا قصد فروش آن‌ها را دارند. از سوی دیگر اما بیش از ۸۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند کشورهای اروپایی با آنها رفتار تبعیض امیزی در مقایسه با سرمایه گذاران اروپایی دارند.
کد مطلب: 107179
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *