۰
شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰

تکرار ادعای مضحک پمپئو از زبان بولتون

مشاور امنیت ملی آمریکا در صفحه توییتر خود مدعی شد که ایران از آن دسته عاملان نظامی خارجی است که دموکراسی در ونزوئلا را نابود و از سرکوب حمایت می‌کند.
مشاور امنیت ملی آمریکا در صفحه توییتر خود مدعی شد که ایران از آن دسته عاملان نظامی خارجی است که دموکراسی در ونزوئلا را نابود و از سرکوب حمایت می‌کند.
به گزارش ایسنا، جان بولتون، مشاور امنیتی ملی آمریکا در پیامی توییتری با تکرار ادعای دولت ترامپ مبنی بر مداخله ایران در امور ونزوئلا نوشت: نابود کردن دموکراسی و حمایت از سرکوب در ونزوئلا از سوی عاملان نظامی خارجی یعنی کوبا، روسیه و ایران، قابل تحمل نخواهد بود. این عاملان مورد توجه هستند.
این ادعای بولتون در ادامه ادعای اخیر مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح شده است.
پمپئو پیش از این با طرح ادعاهایی بی‌اساس، با اشاره به لزوم آن‌چه «خروج نیروهای ایرانی» از ونزوئلا می‌خواند، اظهار کرد، هر کشوری که مانع ایجاد دموکراسی مردمی در ونزوئلا شود، باید این کشور را ترک کند.
وی گفت: ما از ایرانی‌ها، روس‌ها و کوبایی‌ها می‌خواهیم که خاک ونزوئلا را ترک کنند.
سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا پیش از این دخالت ایران در امور داخلی ونزوئلا را مضحک خواند و آن را تقبیح کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد: آمریکای ترامپ می‌خواهد همچون قرن نوزدهم آمریکای لاتین را تبدیل به حیاط خلوت خود نماید، غافل از اینکه ملت‌های جهان و آمریکای لاتین بیدار شده‌اند و چرخ زمان به عقب باز نمی‌گردد.
موسوی افزود: در حالی که به درخواست دولت ونزوئلا متخصصین ایرانی تلاش می‌کنند به بهبود سیستم آب و برق در آن کشور کمک کنند، آمریکا سی میلیارد دلار ذخایر ارزی ونزوئلا را غارت کرده و ملت آن را آماج تروریسم اقتصادی خود قرار داده است و از آنها می‌خواهد یا علیه دولت مشروع خود شورش کنند یا گرسنگی بکشند. این اقدام آمریکا دخالت آشکار و خودسرانه در امور داخلی ونزوئلا بوده و به شدت محکوم است.
کد مطلب: 107497
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *