۰
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶

مرد کنگانی با ۱۹ سنگ در مثانه

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از جراحی موفقیت‌آمیز بیماری با ۱۹ سنگ مثانه در بیمارستان کنگان خبر داد.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان از جراحی موفقیت‌آمیز بیماری با ۱۹ سنگ مثانه در بیمارستان کنگان خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر حسن حیدری در این خصوص گفت: خوشبختانه امروز با همت مجموعه وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی استان و پزشکان خوبی که جذب کرده‌ایم، امکان انجام برخی از عمل‌های جراحی سخت نیز در بیمارستان کنگان فراهم شده است.
وی افزود: این موضوع در اصل، از اعتماد مردم نشأت می‌گیرد و طبیعتاً ما وظیفه داریم تا پاسخی شایسته به اعتمادها دهیم و از این بابت خدا را شاکر هستیم.
متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان نیز در خصوص این عمل گفت: بیمار کشاورز ۵۳ ساله‌ای است که با سابقه جراحی‌های متعدد سنگ در کلیه، مثانه و حالب که هر نوبت به دنبال خارج کردن سنگ بدون پیگیری و بررسی علت آن تا ابتلای بعدی به سنگ به دست فراموشی سپرده می‌شده است.
دکتر مصطفی نبی زاده اظهار کرد: نیاز به فرهنگ‌سازی در کل کشور وجود دارد، چون در سایر مناطق ایران نیز چنین مواردی وجود دارد که بیماران تنها در زمان درد و اشکال در فرآیند ادرار پیگیر درمان می‌شوند و پس از خروج سنگ، اصلی‌ترین بخش درمان که بررسی علت زمینه‌ای است به دست فراموشی سپرده می‌شود.
این متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری تصریح کرد: عوامل خطر اپیدمیولوژیک متعددی در ایجاد سنگ نقش دارند که می‌توان به افزایش درجه حرارت محیط که به علت از دست رفتن مایعات در اثر تعریق، داشتن سابقه خانوادگی و ایجاد سندروم متابولیک که با چاقی شکمی، تری گلیسیرید بالا، دیابت، فشار خون بالا و…، رژیم غذایی نامناسب، استفاده از رژیم‌هایی با پروتئین حیوانی بالا و غیره… اشاره کرد.
وی عنوان کرد: بی شک درمان اصلی در بیماران با سنگ‌های ادراری، بررسی و درمان علت زمینه‌ای تشکیل سنگ و نیز اصلاح رژیم غذایی با توجه به علت است که شاید خیلی توسط بیماران جدی گرفته نمی‌شود و منجر به جراحی‌های متعدد و حتی نارسایی کلیه و به دنبال آن دیالیز و حتی پیوند کلیه خواهد شد.
کد مطلب: 107991
برچسب ها: کنگان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *