۰
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۰
مديرشبکه کوثر خبر داد:

پيگيری قطع شبکه‏هاي بين‏المللي

مدیر شبکه جهانی کوثر گفت: قطع برنامه های شبکه های برون مرزی سازمان صداوسیما بر روی ماهواره هاتبرد بر خلاف پروتکل بین المللی و بر خلاف موازین آزادی بیان و جریان آزاد اطلاع رسانی است
آقای علی خندق‌ آبادی افزود:‌ به طور مسلم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می دارد تا از طریق مجاری بین المللی پیگیر این عمل غیر قانونی شود.
وی تصریح کرد: البته با توجه به تقاضای بسیار بینندگان این شبکه ها، به دنبال آن هستیم در روزهای آینده برنامه های شبکه های قطع شده را از طرق مختلف به سمع و نظر بینندگان برسانیم.
خندق آبادی گفت: قطع این شبکه ها برنامه ریزی از قبل بود چرا که ما هفته ها و ماههای قبل شاهد فرستادن پارازیت و اختلال روی سیستم پخش این شبکه ها بودیم.
لازم به ذکر است امروز جمع کثیری از مخاطبان شبکه های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از دریافت تعدادی از شبکه های برون مرزی سازمان صدا و سیما محروم شدند.
بنابر اطلاعیه روابط عمومی صدا و سیما که عصر امروز منتشر شد ، شرکت یوتل ست تحت فشار لابی آمریکایی صهیونیستی و به دنبال تقاضای شورای سمعی و بصری فرانسه (CSA ) با ادعای واهی، شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره ی هات برد را از ارائه سرویس به شبکه های برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران منع کرد و این شرکت نیز از امروز در اقدامی غیرقانونی برخلاف تعهدات و قراردادهای فیمابین پخش صدا و تصویر شبکه های العالم، پرس تی وی، الکوثر، شبکه خبر ، سحر ۱ و ۲ ، جام جم ۱ و ۲ و شبکه قرآن را متوقف کرد.
دراین اطلاعیه امده این در حالی است که هم اکنون شرکت یوتل ست فقط از طریق ماهواره هاتبرد در حال پخش برنامه های بیش از یک هزار شبکه در فضای جمهوری اسلامی ایران است که بسیاری از آنها دارای محتوای ضداخلاقی، مستهجن، ضد انسانی، ضدفرهنگ ایران و ضد ارزشهای دینی است.
بی شک اعتقاد به جریان شفاف اطلاع رسانی و روشنگری این شبکه ها در خصوص حوادث جهان به ویژه بیداری اسلامی مردم منطقه و مقابله با انحصار رسانه ای استکبار و صهیونیسم در پوشش یک جانبه گرایانه اخبار از عمده دلایل اتخاذ این تصمیم غیراخلاقی است.
صدا و سیما در مقابل این اقدام نسنجیده با هدف احقاق حقوق مخاطبان و عمل به تعهدات بین المللی خود به عنوان رسانه ای تاثیرگذار در تقویت جریان اطلاعات آزاد در جهان پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه حق قانونی خود می داند.
کد مطلب: 10805
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *