۰
پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸

انتخابات هیات رییسه یکشنبه برگزار می شود

انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای سال چهارم، یکشنبه آینده 5 خردادماه برگزار می شود.
انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی برای سال چهارم، یکشنبه آینده 5 خردادماه برگزار می شود.
به گزارش ايسنا، همزمان با نزدیک شدن به انتخابات هیات رییسه مجلس شورای اسلامی فراکسیون های سیاسی مجلس به تکاپو برای ارائه لیست انتخاباتی خود برای انتخابات هیات رییسه مجلس شده اند.
فراکسیون های سیاسی مجلس که در طول سه سال قبل مجلس دهم نتوانستند به وحدت برسند، این بار نیز تاکنون تاکنون جلسه مشترکی برگزار نکردند و اعلام کردند که لیست مشترک نخواهند داد، قرار است فراکسیون های ولایی، مستقلین و امید برای انتخابات هیات رییسه لیست جداگانه ارائه کنند.
**هیات رییسه مجلس در سال اول مجلس دهم
در سال اول مجلس دهم، علی لاریجانی (مستقلین) در رقابت جدی با محمدرضا عارف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد، مسعود پزشکیان (امید) و علی مطهری(امید) نواب اول و دوم مجلس شدند.
غلامرضا کاتب (مستقلین)، امیرحسین قاضی‌زاده (ولایی)، اکبر رنجبرزاده (ولایی)، علی‌اصغر یوسف‌نژاد (امید) و احمد امیرآبادی فراهانی (ولایی)، محمدعلی وکیلی (امید) پنج نماینده ای بودند که به عنوان دبیر هیات رییسه مجلس انتخاب شدند.
محمد آشوری تازیانی (مستقلین)، بهروز نعمتی (مستقلین) و محمد قسیم عثمانی(امید) هم به عنوان سه کارپرداز هیات رییسه در سال اول مجلس دهم برگزیده شدند.
بر این اساس در سال اول مجلس دهم، 4 نماینده از فراکسیون مستقلین، پنج نماینده از فراکسیون امید و سه نماینده از فراکسیون ولایی به هیات رییسه مجلس راه یافتند.
**اعضای هیات رییسه مجلس در سال دوم مجلس دهم
نمایندگان مجلس در سال دوم مجلس دهم برای دومین بار علی لاریجانی(مستقلین) را به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند و علی مطهری(امید) و مسعود پزشکیان(امید) بار دیگر نواب اول و دوم رییس مجلس شدند.
نمایندگان همچنین اکبر رنجبرزاده(ولایی)، محمدحسین فرهنگی(مستقلین)، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی(مستقلین)، غلامرضا کاتب(ولایی)، محمدعلی وکیلی(امید)، احمد امیرآبادی فراهانی(ولایی) را به عنوان پنج دبیر هیات رییسه در سال دوم انتخاب کردند.
محمد آشوری تازیانی (مستقلین)، بهروز نعمتی(مستقلین) و اسدالله عباسی(ولایی) نیز به عنوان سه کارپرداز مجلس برای سال دوم انتخاب شدند.
بنابراین در سال دوم مجلس دهم، چهار نماینده از فراکسیون مستقلین، سه نماینده از فراکسیون امید و چهار نماینده از فراکسیون ولایی به هیات رییسه مجلس راه یافتند.
**اعضای هیات رییسه مجلس در سال سوم مجلس دهم
در سال سوم مجلس دهم، علی لاریجانی از فراکسیون مستقلین به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد و مسعود پزشکیان و علی مطهری از فراکسیون امید به عنوان نایب رییس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.
محمد علی وکیلی (امید)، علی اصغر یوسف نژاد(امید)، امیرحسین قاضی زاده هاشمی(ولایی)، علیرضا رحیمی(امید) و احمد امیرآبادی فراهانی (ولایی)، اکبر رنجبرزاده(ولایی) به عنوان پنج دبیر هیات رییسه مجلس در سال دهم انتخاب شدند.
اسدلله عباسی (ولایی)، بهروز نعمتی(مستقلین)، محمد آشوری(مستقلین) به عنوان سه کارپرداز مجلس در سال سوم انتخاب شدند.
به این ترتیب در سال سوم مجلس دهم، سه نماینده از فراکسیون مستقلین ولایی، پنج نماینده از فراکسیون امید و چهار نماینده از فراکسیون نمایندگان ولایی در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
کد مطلب: 108192
برچسب ها: مجلس انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *