۰
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۱
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

ویلموتس: با این بازی‌ها به شناخت می‌رسیم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: این بازی می‌تواند باعث شود هم من و هم بازیکنان به شناخت بهتری از یکدیگر برسیم و با همه توان به میدان می‌رویم.
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: این بازی می‌تواند باعث شود هم من و هم بازیکنان به شناخت بهتری از یکدیگر برسیم و با همه توان به میدان می‌رویم.
مارک ویلموتس در نشست خبری قبل از دیدار مقابل تیم ملی سوریه گفت: در ابتدا می‌خواستم دو مورد را بیان کنم که شاید به فوتبال ارتباطی نداشته باشد. همیشه برای پیشکسوتان احترام قائل بوده‌ام. مراتب تسلیت خودم را به نعیم سعداوی یکی از پیشکسوتان ایران اعلام می‌کنم.نکته دوم که می‌خواستم بگویم فرا رسیدن عید فطر است که آن را به مردم ایران تبریک می‌گویم.
وی افزود: دو بازی دوستانه که می توانیم در آنها شرایط تیم ملی را بهبود بخشیم. برخی بازیکنان ما 6-5 هفته است که بازی نکردند و برنامه بازی‌های ماه ژوئن متفاوت بوده است. دیدارهای سوریه را دیده‌ام، فرصت خوبی است که بتوانیم شرایط تیم را بررسی کنیم. شاید در توان  حداکثری تیم نباشد اما این بازی می‌تواند باعث شود هم من و هم بازیکنان به شناخت بهتری از یکدیگر برسیم و با همه توان به میدان می‌رویم. ما سعی می‌کنیم با تحلیل بازی حریف یک نمایش منظم داشته باشیم و موقعیت گل‌زنی ایجاد کنیم و از طریق بلاک و بستن حریف پیش برویم. ما همیشه به دنبال بازی تهاجمی هستیم و این خصوصیت با من در بلژیک و ساحل عاج هم بوده است. 
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه سازوکار او برای انتخاب بازیکنان تیم ملی به چه صورتی بوده، خاطرنشان کرد: وقتی شما تیمی را نمی‌شناسید، باید به سوابق آن رجوع کنید. من دیدارهای تیم‌ ملی در جام جهانی 2018 و جام ملت‌ها را دیده‌ام و به آنها مراجعه کردم تا سبک کاری بازیکنان ایران را ببینیم و از این طریق نفرات مدنظرمان را انتخاب کنیم. بعد از این دو بازی دوستانه هم می‌توانیم شرایط بازیکنان را رصد کنیم و کم‌کم از نفرات دیگری که پتانسیل دارند، هم استفاده کنیم. جوانان جزو اولویت‌ها هستند و باید تیمی داشته باشیم که در آن جوان‌ها هم حضور داشته باشند
ویلموتس در ادامه درباره سبک بازی مورد علاقه اش افزود: در تیم من حالت تهاجمی وجود دارد اما آنچه که برای من مهم است این است که یک تعادلی را بین خط دفاعی و حمله ایجاد کنم. گل زدن به همه تیم‌ها در دستور کار من است و همه تیم باید در اختیار این کار باشند. من کاری ندارم که قبل از من چه تاکتیک‌هایی دنبال می‌شده من سعی می‌کنم اهداف خودم را دنبال کنم.
وی افزود: خوشبختانه سه سال تا بازی‌های انتخابی جام جهانی فرصت داریم و در این سه سال سعی می‌کنیم به این تعادل برسیم. مطمئنا اگر این 8 سال تیم ملی با حالت تدافعی بازی کرده اما من مربی هستم که به دنبال فشار بر تیم حریف هستم و به دنبال بازی تهاجمی خواهم بود اما به هر حال هدف اصلی تعادل تیم و گلزنی است.
ویلموتس مهمترین برنامه و هدفش در ایران را راهیابی به جام جهانی عنوان کرد و گفت: مهمترین هدف این است که ما بتوانیم به جام جهانی راه پیدا کنیم و بتوانیم برای سومین بار متوالی به جام جهانی برسیم. من فکر می‌کنم این چیزی است که ما باید به دنبالش باشیم. ما در مورد سبک بازی هم سعی می‌کنیم یک سبک بازی متعادلی بین دفاع و خط حمله داشته باشیم و بازی متعادلی را ارائه دهیم البته بستگی به حریف شما دارد مثلا اگر حریف شما برزیل باشد قطعا نمی‌توانید این توقع را داشته باشید که مالکیت زیادی از توپ را در اختیار داشته باشید.
سرمربی تیم ملی در ادامه درباره برنامه هایش برای بازیکنان اظهار داست: در کوتاه مدت ما سعی می‌کنیم بازیکنان را در همان پستی که در باشگاه‌شان بازی می‌کنند، استفاده کنیم و آنها در آن پست بتوانند پیشرفت کنند چرا که ما در بازی‌های ملی قبل از هر بازی فقط سه جلسه تمرین داریم و شما در سه جلسه تمرین نمی توانید پست بازیکن را تغییر دهید. بنابراین کاری که من در تیم ملی بلژیک هم انجام دادم و موفقیت‌آمیز هم بود، این بود که ما بازیکنان را در همان پستی که در باشگاهشان بازی می‌کنند، استفاده می‌کنیم. ما کار آنها را مطالعه می‌کنیم و در پست اختصاصی‌شان از آنها استفاده خواهیم کرد و ما بازی لیگ ایران را رصد خواهیم کرد.
 
کد مطلب: 108906
برچسب ها: ویلموتس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *