۰
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۵

تحریم پتروشیمی اثر قابل توجهی ندارد

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزینه‌ای جز مقاومت در برابر آمریکا نداریم، تاکید کرد که تحریم جدید پتروشیمی اثر قابل توجهی نخواهد داشت
نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزینه‌ای جز مقاومت در برابر آمریکا نداریم، تاکید کرد که تحریم جدید پتروشیمی اثر قابل توجهی نخواهد داشت
به گزارش ايسنا، غلامعلی جعفرزاده با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: ما به هیچ عنوان تحت تأثیر تغییر لحن آمریکا قرار نمی‌گیریم، برای ما حرف و ادبیات سرمداران آمریکا مهم نیست بلکه باید در عمل ببینیم که آنها چه تغییری می‌کنند. این وعده که فلانی را عزل می‌کنیم به درد ما نمی‌خورد. اگر دولت آمریکا می‌خواهد نسبت به ایران اعتمادسازی کنند باید اقدام عملی انجام دهد.
وی با اشاره به اعمال تحریم جدید در خصوص صنایع پتروشیمی از سوی آمریکا اضافه کرد: نمی‌گویم این تحریم‌ها اثر ندارد اما اثر قابل توجهش را از دست داده زیرا عمده شرکت‌های غیردولتی کشورهای اروپایی به خاطر ارتباطشان با آمریکا قبل از این تحریم، فاصله گرفته و رفته‌اند، بنابراین پیش از اعمال این تحریم عملاً اثرش مشخص شده بود و آنچه قرار بود اتفاق بیفتد عملاً اتفاق افتاده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: آمریکا بگوید که با این تحریم تازه چه اتفاقی قرار است بیفتد؟. در حال حاضر ما داریم اثر جداسازی آن شرکت‌ها را خنثی می‌کنیم. کدام شرکت با این تحریم از ایران بریده است؟ آن کسی که می‌خواست ببرد قبل از این بریده است.
نماینده رشت در مجلس با بیان این که آمریکا می‌خواهد موضوع تحریم را زنده نگه دارد، یادآور شد: ترامپ می‌خواهد بگوید تحریم نمرده است در حالیکه اثری که تحریم می‌خواست بگذارد قبلاً گذاشته شده و حالا تکرار این موضوع بر طبل خالی کوبیدن است من هر چه بررسی کردم دیدم هیچ اتفاق جدیدی با تحریم پتروشیمی نمی‌افتد. وقتی همه کسانی که با ما معامله دارند مورد تحریم هستند دیگر فرش، پسته یا پتروشیمی چه فرقی می‌کند؟ این بیشتر یک فضاسازی روانی است که آمریکا می‌خواهد بگوید تحریم را فراموش نکرده و مرتباً ضربه می‌زند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: ما یا باید تسلیم شویم یا مقاومت کنیم اگر تسلیم و مقاومت را در دو کفه ترازو قرار دهیم هزینه تسلیم شدن بیشتر است و حالا ما گزینه‌ای به جز مقاومت نداریم و به این کار ادامه خواهیم داد.
کد مطلب: 109210
برچسب ها: پتروشیمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *