۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲
جلالی در جلسه نظارت ستادی با ایثارگران شرکت شهروند:

توجه حداقلی به قوانین حداکثری ایثارگران

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه به رسمیت شناختن حقوق ایثارگران وظیفه کوچک ما است افزود: لزوم توجه حداقلی به قوانین حداکثری ایثارگران موضوع مهمی است که امیدوارم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه به رسمیت شناختن حقوق ایثارگران وظیفه کوچک ما است افزود: لزوم توجه حداقلی به قوانین حداکثری ایثارگران موضوع مهمی است که امیدوارم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 به گزارش اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران، رضا جلالی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران در جلسه صبح امروز خود با ایثارگران شرکت شهروند با بیان اینکه ایثارگران در تمامی عرصه های تاریخ ساز، دین خود را به کشور ادا کرده اند افزود: خادمین شهدا در اداره کل امور ایثارگران نیز همواره با پاسخگویی به مطالبات و انتظارات این قشر مهم جامعه سعی در رفع مشکلات آنان داشته اند به طوری که بازدیدهای هفتگی در ادارات و سازمانها در جهت تحقق این مهم بوده است.
وی از جمله فعالیتهای اجرایی در دوره مدیریت جدید را فراهم سازی شرایط آشنایی بیشتر ایثارگران با شخصیت حقیقی و حقوقی آنان عنوان کرد و اظهارداشت:گام های عملی این امر با حضور درمناطق و بخشهای مختلف شهرداری و نیز دعوت از ایثارگران در جلسات اداره کل صورت گرفته به طوری که بیش از 400 جلسه حضوری در جهت اجرای این امر در طول یک سال گذشته تشکیل شده است.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران هرگونه غفلت در مسیرخدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران را نابخشودنی دانست و افزود: گاه مسئولین ایثارگر به منتفع شدن و فراموشی جامعه هدف متهم می شوند در حالی که بسیاری از این افراد از یادگاران دفاع مقدس و چهره های شاخص هشت سال جنگ تحمیلی هستند و هیچگاه از هیچ تلاشی در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری دریغ نکرده اند.
جلالی با بیان اینکه ایثارگران در بسیاری از زمینه ها از حقوق قانونی و به حق خود محروم شده اند از جمله این محرومیت ها را مانع تراشی ها در برخورداری از شرایط بند (ل) ماده 44 برنامه پنجم توسعه عنوان کرد وگفت: بر اساس این قانون در شرایط مساوی فرزندان شهید باید در اولویت جذب و ارتقاء قرارگیرند و این درحالی است که نه تنها گاه با اهمال در اجرا رو برو می شویم که در بسیاری از موارد این افراد علی رغم برخورداری از شرایط و امتیاز بالاتر مورد بی مهری قرارگرفته و از حقوق اولیه خود نیز محروم می شوند و این در تناقض با عدالت خواهی شهدا و ایثارگران است.
وی یکی از اهداف مهم و اساسی اداره کل امور ایثارگران را ایجاد شرایط بهتر برای ایثارگران به نسبت تامین منابع و امکانات دانست و یادآور شد: همه مردم و مسئولین موظف به پاسخگویی به مطالبات این افراد هستند چراکه امنیت امروز جامعه، نتیجه مجاهدت مقتدرانه و بی منت این افراد است.
مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه به رسمیت شناختن حقوق ایثارگران وظیفه کوچک ما است تصریح کرد: لزوم توجه حداقلی به قوانین حداکثری ایثارگران موضوع مهمی است که امیدوارم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
جلالی با اشاره به اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها سه قانون در حوزه ایثارگران تهیه و تدوین شده است افزود: متاسفانه درکنار این محدودیت ها با چالش مهم دیگری در اجرا مواجهیم به طوری که برخی قانون تراشی ها مانع اجرای قوانین می شوند و این کش و قوس ها در اجرای قوانین و عملیاتی شدن آن لذت خدمت به ایثارگران را کم رنگ می سازد.
کد مطلب: 109588
برچسب ها: ایثارگران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *