۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۵

فساد دیگری درصندوق ذخیره فرهنگیان

شنیده ها حاکی از آنست که عده ای با توجه به فضای گل آلود حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان در تلاش هستند با زیان ده کردن این شرکت زمینه واگذاری آن به ثمن بخس را به افراد خاص فراهم کنند .
شنیده ها حاکی از آنست که عده ای با توجه به فضای گل آلود حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان در تلاش هستند با زیان ده کردن این شرکت زمینه واگذاری آن به ثمن بخس را به افراد خاص فراهم کنند .
به گزارش آژانس " صدای بانک" ،  این روزها که صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان سهامدار عمده بانک سرمایه درگیر دادگاه پرونده فساد است به نظر می رسد در جای دیگری از زیر مجموعه این صندوق فسادی دیگر در حال شکل گیری است که در صورت ورود نهادهای نظارتی میتواند مانع از تضییع حقوق سهامداران این مجموعه شود.

این صندوق به واسطه شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان و شرکت سامان فرهنگیان سهامدار شرکت  ایران ارقام است که در حوزه سخت افزاری شامل فروش تجهیزات بانکی از قبیل دستگاه های خودپرداز و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی سخت افزاری به سیستم بانکی فعالیت می نماید.

شنیده ها حاکی از آنست که عده ای با توجه به فضای گل آلود حاکم بر صندوق ذخیره فرهنگیان در تلاش هستند با زیان ده کردن این شرکت زمینه واگذاری آن به ثمن بخس  را به افراد خاص فراهم کنند و طوری نقشه این راه کشیده شده است که کمتر کسی میتواند به نیات عوامل پشت صحنه پی ببرد.

منابع اطلاعاتی "صدای بانک" اعلام کردند که بازیگردانان این پروژه که تعدادی از آنان با برخی مدیران شرکت کاملا هماهنگ عمل می کنند در همه مناقصات حوزه تخصصی خود شرکت کرده و با ارایه قیمت های انتحاری  و زیانده در مناقصات برنده شده و با توجه به اینکه پایین تر از حد منطقی قیمت داده شده اجرای اینگونه پروژه ها  با این شیوه قیمت گذاری و حضور در بازار با زیان همراه بوده و عملا در پایان سال مالی بعنوان شرکت زیانده مطرح می گردد.

اگرچه مدیران شرکت در پاسخ به این نوع عملکرد دلایل عوام پسندی را مطرح می کنند اما بر اساس اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای دوره 6 ماهه منتهی به 29/12/1397 زیان انباشته شرکت از 116331 میلیون ریال در دوره مشابه سال قبل به 130234 میلیون ریال افزایش یافته و سود خالص هرسهم نیز از 30 ریال  در دوره مشابه سال قبل به 22 ریال در دوره 6 ماهه منتهی به 29/12/1397 کاهش داشته است .این درحالی است که بر اساس صورت‌های مالی سال مالی منتهی به 31/06/1397 زیان انباشته از139745 میلیون ریال در دوره مشابه سال 1396 به 118027 میلیون ریال رسیده بود که روند کاهشی را در پیش گرفته بود که به ناگهان در 6 ماهه اول سال مالی جدید این رقم افزایش یافته است .

از طرفی اگر نگاهی به شرکت های واگذار شده طی سال های گذشته بیاندازیم معمولا دولت شرکتهایی که زیان ده بوده و باری بر روی دوش دولت بوده است را واگذار می نماید تا بار خود را سبکتر نماید.

امروز نیز بررسی اسناد شرکت ایران ارقام نیز نشان میدهد این شرکت در اکثر مناقصات با پایینترین قیمت شرکت کرده و مناقصات را برنده میشود اما بهای تمام شده اجرای پروژه بیش از آن چیزی است که در مناقصه برنده شده است!

با زیانده شدن شرکت تنها راه خلاص از آن واگذاری به افراد خریدار است؛افرادی که از قبل برایش دندان تیز کرده اند.

"صدای بانک" آماده است اسناد خود را  جهت بررسی نهادهای نظارتی ارایه نماید.
کد مطلب: 109616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *