۰
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۱

خدا دشمنان مارا بی عقل قرار داده است

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر جنگ نبود امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودیم و این پهپاد رادار‌گریز و مدرن آمریکایی را نمی‌توانستیم سرنگون کنیم.
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر جنگ نبود امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودیم و این پهپاد رادار‌گریز و مدرن آمریکایی را نمی‌توانستیم سرنگون کنیم.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که شما را به پناه بردن سنگر تقوا توصیه می‌کنم گفت:انسانی که مسافر است و سفر او سفر ابدیت است قطعا این سفر معمولی نیست و سفری به سوی مرگ است و مرگ آغاز ابدیت است و لقاء پروردگار است یعنی سفری که بازگشتی ندارد.
وی ادامه داد: هدایت انسان را برای سفر ابد آماده می‌کند و آن چیزی که لازمه زندگی بعد از این عالم است در اختیار ما قرار می‌دهد.نعمت‌های خدا بی‌اندازه است و نعمت‌ها بی‌منت دراختیار ما قرار داده شده است، اما دو نعمت در قرآن به آن توجه شده است یکی نعمت رسالت یعنی خدا بعثت پیامبر و مشعل‌داری و راهبری پیامبر را بر مومنین منت داده است و این منت مخصوص مومنین است.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد:تقوا آخرین سنگر انسان است. چرا ما حواسمان نیست ما به این دنیا آمده‌ایم تا آخرت‌مان را آباد کنیم و فرصت ما بسیار اندک است.ب هترین توشه این است که حواسمان به خودمان باشد؛ به شایعات دامن نزنیم و دلی را آتش نزنیم. چرا در خانه به یکدیگر می‌پرید و همدیگر را تحمل نمی‌کنید؟ مگر مهربانی و گذشت چه ضرری دارد؟ چه زمانی ما از این‌ها ضرر کردیم؟
وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به کاهش تعهداتی برجامی ایران گفت: مسائل امروز کشور مسئله نقض عهد آمریکا است و رسوایی او در میان همه کسانی که قانون بشریت را قبول کردند و می‌دانند این قوانین امنیت بین المللی را تصویب می‌کند. آمریکا با اینکه برجام از اول نافرجام بود و متوازن نبود و همچنین خسارت‌بار بود، اما با این حال آن‌ها را نقض کرد.
صدیقی با اشاره به این که قبل از نقض در زمان اوباما هم تحریم‌ها را تشدید کردند و عمل نکردند تا نوبت به رئیس جمهور فعلی رسید اظهار داشت:مقام معظم رهبری این علمدار عزت و شرف بین المللی در مورد این موضوع گفتند که اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آتش میزنیم حالا با این صلابت با اقتدار و عزت‌ی که کانون و محور مقاومت بین المللی یعنی امامت این جریان همیشه قول و فعل دارند با گذشت یک سال از که اروپایی‌ها هم نه تنها به تعهدات عمل نکردند تابع امریکا شدن با آنچه را که آن‌ها تحریم ظالمانه کردن این‌ها هم با آن‌ها همراهی کردند جا نداشت بگیم که دو ماه به شما فرصت می‌فرستد، معنی ندارد که قرارداد چند جانبه باشه همه کنار بکشند یکی بگوید ما هنوز هم باقی هستیم، این چه چیزی است؟ این اقتدار است؟ این حکمت است؟
وی تاکید کرد: حالا آن دو ماهی که فرصت داده شده بود آن هم پایان پذیرفته است و به فضل الهی امروز مسئولین کشور متفق القول هستند که تعهدات برجامی را کاهش بدهند، به این کاهش هم البته در چارچوب برجام طبق ماده ۲۶ و ۳۶ است که اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده است که در تعهدات خودش تجدیدنظر کند. اولین گامی که در اینجا به حمدالله متفق است، مسئله غنی‌سازی ایران اسلامی است که با عنایت حق و با پشتوانه مردم شهید داده همیشه در صحنه حضور دارد، که غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرند و هر مقدار که لازم داریم و ما ملاحظه‌ای هیچ کسی را نخواهیم کرد.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این که حوادث و مصیبتهایی برای بشر پیش می آید، انسان های استوار سوء استفاده نمیکنند و هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می کنند، گفت: اگر جنگ نبود شما امروز صاحب قدرت برتر موشکی نبودید و این پهپاد رادار گریز و مدرن آمریکایی را نمی‌توانستید سرنگون کنید. در این جنگ اقتصادی هم باید مسئولین همانطور که در جنگ نظامی به جوانان میدان دادند و به کسانی که دل به ولایت دادند و همین‌هایی که با این اعتقاد موشک، هواپیما و پهپاد ساختند، داعش را از بین بردند و امنیت کشورهای دیگر را علاوه بر کشور خود تأمین کردند، مجال و فرصتی بدهند.
وی با اشاره به این که در جنگ اقتصادی باید مانند جنگ نظامی رفتار کرد، گفت: اگر اینطور شود این جوانان عرصه اقتصادی را در موقعیتی قرار می‌دهند که برای همیشه ملت ما پیروز و دشمنان ما سرافکنده خواهند شد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر جوان‌گرایی و اعتماد به سرمایه‌های داخلی تاکید دارند، گفت: ما امروز خبرهایی دریافت کردیم که در برخی مناصب مهم اقتصادی، بعضی جوانان مجرب، کارآزموده و انقلابی استقرار پیدا کردند که امیدواریم موردی نباشد. البته تنها انتصاب اکتفا نمی‌کند. اگر جوانی مؤمن و انقلابی بود و خواست مطالب آنجا را شفاف در اختیار مردم قرار دهد، باید از آن جوان حمایت شود.
وی با اشاره به توقیف نفت کش ایران توسط نیرو دریایی بریتانیا، گفت:خدا دشمنان ما را بی عقل قرار داده است، آدم عاقل که با حق در نمی‌افتد. آنها دیدند که بعد از فاصله نه چندان دوری از حادثه اهواز، موشک‌های ما کنار اردوگاه آمریکا چه اقتداری را نشان داد. شما مردم عزیز به حق توقع دارید و من این اطمینان را می توانم بدهم که این جسارت، بی‌توجهی و غفلت انگلیسی‌ها از بازوان پر توان قدرتمندان نظام ما به همین زودی سیلی بخوردند که برای همیشه پشیمان باشند.
کد مطلب: 111015
برچسب ها: صدیقی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *