۰
جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۳
ناصر کاتوزیان:

استقلال وكلا بايد حفظ شود

استاد حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه امانت اقتضا می کند وکیل از هیچ خطری نهراسد، گفت: حکومت در مقابل نیز وظیفه دارد امکان دادرسی عادلانه و دفاع آزادانه از موکل را در اختیار وکیل بگذارد.
 ناصر کاتوزیان، روز پنج شنبه در دومین اجلاس کنگره ملی وکلا در هتل عباسی، با بیان اینکه حرفه وکالت، حرفه مادی انتفاعی نیست، اظهار کرد: وکیل یک بال از حقیقت و فرشته عدالت است و باید نقش خود را به درستی ایفاکند.

وی با بیان اینکه امانت اقتضا می کند وکیل از هیچ خطری نهراسد و برای حفظ عدالت از آن استقبال کند، اظهار کرد: در مقابل بار امانت وکیل، حکومت نیز وظیفه دارد امکان دادرسی عادلانه و دفاع آزادانه از موکل را در اختیار وکیل بگذارد.

کاتوزیان تصریح کرد: استقلال وکالت از لوازم هدفی است که وکیل به عهده دارد و چون یکی از وظایف قوه قضاییه بسط عدالت است، بنابراین باید استقلال وکیل حفظ شود تا از موکل خود آزادانه دفاع کند .

این استاد حقوق یکی از اهداف این کنگره را ایجاد همبستگی بین وکلا دانست و افزود: با توجه به این هدف کنگره شایسته نیست به فکر همکاران زندانی خود نباشم و به همین دلیل به هیئت مدیره برگزار کننده کنگره ملی پیشنهاد می کنم در قطعنامه ای که در کنگره صادر می کنند از قوه قضاییه بخواهند که نظارت مجددی بر پرونده این وکلا داشته باشند و دستور آزادی کسانی که به خاطر دفاع مستدل از موکل خود در بند هستند را بدهند.

هم‌چنین در ادامه، بهروز تقی خانی، دبیر دومین کنگره ملی وکلا گفت: اتحادیه سراسری کانون های وکلا و کانون های سراسری ایران پس از اینکه کانون وکلای اصفهان برای برپایی این کنگره اعلام آمادگی کرد، کمک و همکاری خوبی در برگزاری آن داشتند.

وی با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه سال گذشته اولین اجلاس کنگره در اصفهان برگزار شد، افزود: موضوع اجلاس دومین کنگره وکلا استقلال وکلای دادگستری و کانون های وکلا می باشد.

دبیر دومین کنگره ملی وکلا ادامه داد: بیشتر مقالات ارسال شده به جشنواره در خصوص استقلال وکلای دادگستری و کانون های وکلا است که مجموع آنها در مجله مدرسه حقوق چاپ خواهد شد.
کد مطلب: 11161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *