۰
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

وضعیت دشت ورامین بحرانی است

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: دشت ورامین یکی از بحرانی ترین دشت‌های کشور است و عمق چاه ها در دشت ورامین به ۳۴۰ رسیده و این فاجعه است، یعنی هزاران سال آب جمع شده و ما طی چند دهه در حال نابودی آن هستیم.
‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: دشت ورامین یکی از بحرانی ترین دشت‌های کشور است و عمق چاه ها در دشت ورامین به ۳۴۰ رسیده و این فاجعه است، یعنی هزاران سال آب جمع شده و ما طی چند دهه در حال نابودی آن هستیم.
‌به گزارش ایسنا، جلسه هم اندیشی رسیدگی به مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان قرچک با حضور بهمن خطیبی فرماندار، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، بختیاری مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران و دیگر مسئولان شهرستانی عصر سه شنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در جمع مسئولان شهرستان قرچک بیان کرد: اجرای هشت تصفیه خانه در اولویت پروژه‌های آبفای استان تهران بوده که یکی از آنها تصفیه خانه شهرستان قرچک است.
وی گفت: اینکه بارندگی امسال زیاد بوده، پس چرا افت فشار آب وجود دارد، تصور غلطی است؛ چرا که ۵۰ درصد تأمین آب شرب از منابع زیرزمینی بوده و بارندگی‌های امسال تأثیری در این منابع نداشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: سرانه مصرف آب در ایران دو برابر شهروند اروپایی و میزان بارندگی در کشور ما یک‌دهم کشور اروپا است.
بختیاری تصریح کرد: وقتی توصیه می کنیم که مصرف بهینه آب صورت گیرد به معنای عدم انجام امور روزمره نیست، بلکه منظور ما بطور مثال عدم آبیاری باغچه، شستشوی خیابان و خودرو با آب شرب است.
وی یادآور شد: مسئله آب حیاتی است و چون حیاتی است باید در اولویت مردم و مسئولان باشد، سرانه مصرف هزار شهروند اروپایی ۱۵۰ لیتر است و ما دو برابر آنها مصرف می کنیم‌، در صورتی که بارندگی در کشور ما یک دهم این کشور است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: با مشقت فراوان آب از سد و منابع زیرزمینی منتقل می شود و مشاهده می کنیم که عده ای با این آب خیابان ها را شستشو می‌کنند، آب شرب با زحمت تولید می شود و باید تمام استانداردها در آن رعایت شود.
بختیاری ادامه داد: تأمین آب ۱۴ میلیون نفر در استان تهران باید انجام شود، در آینده باید پساب جایگزین آب خام برای فضای سبز شود و این موضوع مدنظر شهرداری و شورا باشد.
وی افزود: دشت ورامین یکی از بحرانی ترین دشت های کشور است و عمق چاه ها در دشت ورامین به ۳۴۰ رسیده و این فاجعه است و یعنی هزاران سال آب جمع شده و ما طی چند دهه داریم نابود می کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران  ادامه داد: در کشور ما با ارزش ترین و کمیاب ترین ماده تبدیل به بی ارزش ترین ماده شده است ،گاها هزینه تکثیر فیش آب از هزینه آب مصرفی که از مردم اخذ می شود بیشتر است.
محمدرضا بختیاری گفت: منابع دولت محدود است، و واقعیت این است که شرایط اقتصادی کشور خاص است‌، یکی از کمک های قانونی در این اوضاع تبصره سه و ماده ۷ است که عدم انجام آن تخلف است.
وی در پایان بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران جزو معدود دستگاه هایی است که پروژه غیرفعال ندارد، برای فعالتر شدن آن باید هم آبفای استان و هم دستگاه های شهرستانی کمک کنند.
کد مطلب: 111716
برچسب ها: دشت ورامین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *