۰
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰

گلایه قائم مقام وزیر بهداشت از تعرفه درمان

بر اساس اعلام قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۸۰ درصد مردم به دلیل هزینه های سنگین توان استفاده از خدمات درمانی بخش خصوصی را ندارند.
بر اساس اعلام قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود ۸۰ درصد مردم به دلیل هزینه های سنگین توان استفاده از خدمات درمانی بخش خصوصی را ندارند.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه در همایش سراسری مدیران بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس این بررسی ها ۱۵ درصد از مردم از طریق بیمه های تکمیلی از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده می کنند و تنها پنج درصد از مردم توان پرداخت هزینه های درمانی از طریق بخش خصوصی را دارند.
دکتر محمد رضا دارابی افزود: هزینه های سنگین درمانی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و نقش بیمه ها در این راستا بویژه بیمه سلامت کارساز است.
۸۰ درصد مردم توان استفاده از خدمات درمانی بخش خصوصی را ندارند
وی اظهار داشت: طرح بیمه اجباری بیمه سلامت با توجه به ارزیابی وسع یکی از اقدامات مثبت بیمه ها در خدمات رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه نیازمندان به شمار می رود. 
وی با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم سلامت را اولویت خود قرار داده است، افزود: اگرچه طرح تحول نظام سلامت ایرادات و اشکالاتی دارد اما کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم و ملزم شدن بیمارستان ها برای تهیه لوازم پزشکی مورد نیاز بیماران ، گام بزرگ و مثبت در این زمینه می باشد.
وی خاطر نشان کرد: در این میان سازمان های بیمه گر به ویژه بیمه سلامت به کمک طرح تحول سلامت آمدند، بیمه جزو ناگسست درمان شد و اقدامات خوبی در راستای کاهش هزینه های درمانی بیماران صورت گرفت.
کد مطلب: 113743
برچسب ها: وزیر بهداشت بیمه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *