۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۷

کمک دولت به شهرداری مشهد صفر است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مجموع مبلغی که باید شهرداری و وزارت کشور به شهرداری مشهد پرداخت می‌کرد، ۵۰۰میلیارد تومان بوده که دریافتی شهرداری صفر بوده است.
 سید اسماعیل مفیدی عصر امروز در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی سومین دوره شورای شهر مشهد در ارتباط با درآمد ابتدای امسال اظهار کرد: مجموعه درآمدی چهار ماه ابتدای امسال ۴۱۴ میلیارد تومان است که چند نکته درآمدی دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: از ۴۱۴ میلیارد تومان، ۳۳۰ میلیارد تومان به عوارض و تخلفات ساختمانی است و ۸۳ میلیارد باقیمانده که از این مبلغ، ۴۲ میلیارد تومان ارزش افزوده و سود سپرده بانکی است.

مفیدی با اشاره به کمک دولت به شهرداری گفت: کمک‌های دولت در چهار ماه نخست امسال به شهرداری مشهد صفر بوده است یعنی کمک بلاعوض دولت به شهرداری برای قطار شهری و نیروی انسانی و خرید لوازم یدکی و غیره صفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور نیز به همین صورت کمکی را به شهرداری نکرده است و دولت و وزارت کشور که در مجموع مبلغ ۵۰۰میلیارد تومان را به شهرداری میداد در حال حاضر این مبلغ را نداده است و ما عددی از کمک این دو نداریم و مدیریت شهرداری در چند کد اصلی متکی به خودش اداره می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه وامور اداری شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: نکات ظریفی وجود دارد که باید روی آن تلاش شود مانند عوارض که ۱۰میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودیم و فقط ۶۰۰میلیون تومان گرفته شده و همچنین عوارض نوسازی که ۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود تنها ۴.۵ میلیارد تومان و در جرایم ساختمانی در کل ۴۹۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که ۱۹۵میلیارد تومان دریافت شده است.
کد مطلب: 11424
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *