۰
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۱
رییس هواپیمایی کشوری اظهار کرد:

برقراری مجدد ارتباط هوایی با بحرین

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آمادگی خود را برای برقراری مجدد پرواز هواپیماها از ایران به کشور بحرین اعلام کرده ایم.
 حمیدرضا پهلوانی روز یکشنبه دربازدید از فرودگاه شهرستان جهرم فارس درجمع خبرنگاران افزود:البته این آمادگی منوط به این است که نمایندگان شرکت های هواپیمایی درآنجا استقرار بیابند واین پروازها به صورت متقابل انجام شود .

وی اضافه کرد:اینک منتظر هماهگی و پاسخ مسوولان بحرین هستیم.

وی با اشاره به مباحثی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما ، بیان داشت: به علت افزایش نرخ ارز، شرکت های هواپیمایی برای تامین نیازهای خود ناگزیربه انجام این امر هستند لیکن سعی ما براین است که این افزایش به نحو متعارفی انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره برقراری پرواز از فرودگاه جهرم گفت: باید باند فرودگاه جهرم گسترش یابد و موانع موجود درتوسعه آن با نصب تجهیزات برطرف شود.

پهلوانی ، مشکل سوخت، آتش نشانی و هواشناسی را از جمله موانع پیشرفت فرودگاه جهرم دانست و ادامه داد: مسوولان سازمان هواپیمایی کشور درشتاب بخشیدن به موضوع توسعه و پیشرفت این فرودگاه ازهیچ کوششی دریغ نمی کنند و مسوولان و مردم این شهرستان هم می بایست برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.

معاون وزیرراه و شهرسازی ، اظهارداشت: هم اکنون این فرودگاه آمادگی برقراری پرواز با هواپیمای فوکر ۱۰۰ را دارد لیکن تحقق این کار به همکاری و حمایت مسوولان و استقبال مردم بستگی دارد .

وی اضافه کرد: این فرودگاه می بایست به لحاظ اقتصادی و بازرگانی توسعه پیدا کند و مورد توجه قرار گیرد.

پهلوانی افزود: با توجه به توان بالقوه شهرستان جهرم ، هم اینک پایانه این فرودگاه مناسب این شهرستان نیست و باید گسترش یابد و با عملی شدن این کار، شاهد رونق هوانوردی در این منطقه خواهیم بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: این ظرفیت در شهرستان جهرم وجود دارد که بتوان با تاسیس و اخذ مجوز نسبت به راه اندازی شرکت هواپیمایی دراین منطقه اقدام کرد و با تشویق سرمایه گذاران ، شرایط لازم برای این کار مهیاست و ما نیز با این پیشنهاد موافقت می کنیم.

معاون تلفیق بودجه، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی هم در این بازدید گفت: بحث گسترش فرودگاه و هواشناسی جهرم را به شدت دنبال و پیگیری می کنیم.

علیرضا محفوظی افزود: برای تحقق این امر، توسعه باند پرواز فرودگاه جهرم و همچنین گسترش ساختمان این فرودگاه و تجهیزات فرودگاهی را در دستور کار داریم و سعی خود را به کار خواهیم گرفت تا آن را به فرودگاهی ایده آل تبدیل کنیم .

بهرام صناعی معاون وزیرراه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشورهم دراین بازدید ، گفت : ما تجهیزات و امکانات لازم را برای احداث یک واحد هواشناسی استاندارد درفرودگاه جهرم تهیه کرده ایم و آمادگی داریم که پس از تعیین مکان مناسب ، نسبت به راه اندازی ایستگاه هواشناسی در این فرودگاه اقدام کنیم.
کد مطلب: 11427
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *