۰
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰

مذاکره با هیات حاکمه فعلی آمریکا معنایی ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که آمریکا با طرح موضوع مذاکره سناریوی فشار حداکثری را دنبال می‌کند البته که همه دیدگاه‌های سیاسی و جناحی معتقدند که در این شرایط مذاکره با آمریکا معنایی ندارد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که آمریکا با طرح موضوع مذاکره سناریوی فشار حداکثری را دنبال می‌کند البته که همه دیدگاه‌های سیاسی و جناحی معتقدند که در این شرایط مذاکره با آمریکا معنایی ندارد.
به گزارش ايسنا، محمدجواد جمالی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا گفت: در زمان انجام مذاکرات برجام مقام معظم رهبری اعلام کردند که اجازه می‌دهند دولت صرفا در بحث هسته‌ای با آمریکا مذاکره کنند. همان زمان هم گفتند که خیلی به آمریکایی‌ها اطمینان ندارند و بدعهد هستند.
وی افزود: همان زمان با مذاکرات انجام شده توافق‌نامه برجام حاصل شد متاسفانه از همان ابتدا، دولت اوباما به بهانه‌های مختلف تحریم‌هایی را علیه افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها اعمال می‌کرد بعد از آن هم با روی کار آمدن ترامپ آمریکا رسما از برجام خارج شد و موضوع فشار حداکثری را اعلام کرد با این تصور که ایران را می‌توان دوباره پای مذاکره بکشاند حال این‌که همه دیدگاه‌های سیاسی و جناحی در کشور بر این باورند که در این شرایط مذاکره معنایی ندارد، چون مقامات آمریکایی نه تنها صداقت ندارند که به قواعد بین‌المللی هم معتقد نیستند. آنها با طرح موضوع مذاکره می‌خواهند انشقاقی در داخل کشور ما ایجاد کنند به همین دلیل مذاکره جزیی از اجرای سناریوی فشار حداکثری آمریکا تلقی می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برهمین اساس عقلای قوم، دولت و رییس جمهور اعلام کردند که در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا معنایی ندارد در داخل هم باید حواس مردم جمع باشد که یکی از اهداف آمریکایی‌ها این است که به وسیله رسانه‌های گروهی موضوع مذاکره را تبلیغ کرده و به دنبال آن مردم ایران را شرطی کنند، یعنی هر هفته بگویند مذاکره می‌کنیم و به تبع‌ آن شرایط اقتصادی و اجتماعی نسبت به مذاکره را تغییر دهند. همه باید این موضوع را بدانند تا دولت آمریکا از این قضیه سوء‌استفاده نکند.
جمالی یادآور شد: وقتی آمریکا وزیر خارجه کشورمان را تحریم می‌کند که در زمان حضور در نیویورک جهت شرکت در اجلاس سازمان ملل نتواند رفت و آمد عادی داشته باشد، دیگر سخن گفتن از مذاکره طنز تلخی است که مقامات آمریکایی بیان می‌کنند.
وی با تاکید بر این‌که «نباید با ترامپ و هیات حاکمه فعلی آمریکا اعتماد کرد» در عین حال گفت: بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اگر آمریکا به برجام برگردد انجام مذاکرات در قالب ۱+۵ امکان‌پذیر است اما این‌که ترامپ بخواهد ایرانی‌ها را با تحقیر و تمسخر پای میز مذاکره آورد «هیات منا الذله».
کد مطلب: 114912
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *