۰
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۶

قیمت خانه در پرند ارزان شد

قیمت هر واحد آپارتمان در شهر جدید پرند ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت و به دامنه قیمتی ۱۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان بازگشت.
قیمت هر واحد آپارتمان در شهر جدید پرند ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان کاهش یافت و به دامنه قیمتی ۱۳۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان بازگشت.
به گزارش ایرنا، رکود در بازار مسکن و کاهش معاملات مسکن در شهر تهران اثر خود را بر شهرهای اطراف تهران گذاشته است و ریزش قیمت‌ها در شهرک‌های اطراف تهران شروع شده است.
اکنون بازار معاملات مسکنی در شهرهای جدید هم از رونق افتاده است و خرید و فروش در این شهرها به پایین‌ترین حد خود رسیده است.
یک واسطه ملکی در شهر پرند در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: از ماه مبارک رمضان تاکنون قیمت آپارتمان در پرند بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان کاهش یافته است و هر متربع مربع خانه در برخی از  فازهای شهر پرند در حال حاضر  به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
وی گفت: البته صاحبخانه شدن در پرند در سال گذشته با ۹۰ میلیون تومان هم ممکن بود اما بعد از جهش ناگهانی قیمت خانه در تهران،آپارتمان در پرند به دوبرابر قیمت رسید و با وجودی که رشد قیمت مسکن در شهرهای اطراف پایتخت با فاصله زمانی رخ می‌دهد، طی یک سال اخیر قیمت مسکن در پرند تا ۲۰۰ درصد گران شده بود.
این واسطه ملکی گفت: کاهش قیمت‌های فعلی به مسکن مهر پرند هم رسیده است و علاوه بر آن خانه‌های شخصی ساز و ویلایی نیز ریزش قیمت بیشتری داشته است.
بر اساس اظهارات این واسطه مالکی قیمت مسکن مهر پرند در حال حاضر از ۸۰ میلیون تومان در واحدهای تکمیل نشده تا ۱۸۰ میلیون تومان در واحدهای تکیمل شده بسته به موقعیت آن آگهی می شود.
وی گفت: در فازهای تکمیل شده مثل فاز صفر پرند هم قیمت خانه ریزش دارد؛ البته بعد از کاهش ۵۰ میلیونی اکنون قیمت‌ها ثابت مانده است.
این واسطه ملکی از فازهای صفر، یک و دو پرند به عنوان فازهای که زیر ساخت‌های مربوطه تکمیل است یاد کرد و گفت: در این سه فاز اکنون خانه متری ۴ میلیون تومان هم آگهی می‌شود که نسبت به بهار امسال کاهش قیمت داشته است و البته در پروژه‌هایی که استخر و جکوزی هم به واحدی مسکونی اضافه شده است قیمت‌ها بالاتر است.
وی در خصوص وضعیت بازار اجاره در شهر جدید پرند گفت: بازار رهن و اجاره اکنون وارد رکود شده است اما خیلی از تهرانی‌ها امسال در پرند صاحبخانه شدند که پیشتر در تهران مستاجر بودند.برای مثال یکی از مستاجران تهرانی در پاسداران خانه ای را به قیمت ۹۰ میلیون تومان رهن کرده بود که در پی پیشنهاد رهن ۱۸۰ میلیون تومانی تصمیم گرفت در پرند خانه خریداری کند.
شهر جدید پرند در کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران - ساوه قرار دارد.
 آزادراه تهران– ساوه، آزادراه تهران – قم، راه آهن تهران – جنوب و مترو تهران – پرند از راه‌های دسترسی به این شهر محسوب می‌شود .
با وجود آن که شرکت عمران شهرهای جدید دستگاه اجرایی موظف برای ساخت این پروژه ریلی نیست ولی برای ایجاد هرچه سریع‌تر این خط متعهد به پرداخت کمک ۳۰ میلیارد تومانی به شهرداری شده است تا قطار برقی  تهران- پرند هرچه سریع‌تر از ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) تا شهر جدید پرند تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
کد مطلب: 114980
برچسب ها: پرند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *