۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۴

صادرات نفت عراق متوقف شد

صادرات نفت عراق به دلیل شرایط بد جوی متوقف شد.
 یک مقام شرکت نفت جنوب عراق گفت: صادرات نفت این کشور از ترمینال‌های نفتی جنوبی که بخش اعظم صادرات نفت عراق از طریق آن صورت می‌گیرد به دلیل شرایط بد جوی متوقف شده است.

این مقام عراقی که خواست نامش فاش نشود افزود: ‌صادرات نفت به دلیل آب و هوای بد متوقف شده و در صورت بهبود شرایط جوی از سر گرفته خواهد شد. این مقام عراقی به زمان از سرگیری صادرات نفت عراق اشاره نکرد.

ضیاء جعفر رییس شرکت ملی نفت جنوب عراق به نشریه داوجونز گفت که عراق به طور متوسط روزانه دو میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه نفت از ترمینال‌های جنوبی صادر می‌کند و اگر شرایط جوی اجازه می‌داد صادرات از جنوب عراق در ماه جاری به یک رکورد بی‌سابقه می‌رسید.

بین ۸۵ تا ۹۰ درصد صادرات نفت عراق از طریق ترمینال‌های جنوبی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عراق ذخایر نفتی معادل ۱۴۳ میلیارد و صد میلیون بشکه نفت و سه تریلیون و ۲۰۰ میلیارد متر مکعب(۱۱ تریلیون و ۹۰۰ میلیارد فوت مکعب) ذخایر گازی در اختیار دارد که هر دوی آنها جزو بزرگترین ذخایر موجود در جهان هستند.

بخش اعظم درآمدهای دولت عراق از صادرات نفت تامین می‌شود و بغداد به دنبال افزایش تولید و فروش نفت خود در سال‌های آتی است تا بتواند پول مورد نیاز برای بازسازی اقتصاد جنگ‌زده خود را تامین کند.
کد مطلب: 11512
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *