۰
دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷

لیورپول و اینتر، رکوردداران پیروزی در اروپا

لیورپول و اینتر تنها تیم‌های پنج لیگ برتر قاره سبز هستند که تا اینجای فصل، همه بازی‌هایشان را با پیروزی به پایان رسانده‌اند.
لیورپول و اینتر تنها تیم‌های پنج لیگ برتر قاره سبز هستند که تا اینجای فصل، همه بازی‌هایشان را با پیروزی به پایان رسانده‌اند.
به گزارش ایسنا و به نقل از بی ساکر، پس از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا، رقابت‌های باشگاهی در لیگ‌های مختلف اروپایی پیگیری شد و رکوردهای قابل توجهی به ثبت رسید. منچسترسیتی با وجود خلق جشنواره گل، پشت سر لیورپول توقف ناپذیر در کسب پیروزی قرار گرفت. اتلتیک بیلبائو در شبی که رئال مادرید توانست سویا را شکست دهد پس از ۱۵ سال به صدر جدول لالیگا بازگشت. نیمار دوباره با گلزنی‌اش برای پاری سن ژرمن سه امتیاز به ارمغان آورد.
ششمین پیروزی پیاپی لیورپول پس از رکورد شکنی سیتی در ثبت جشنواره گل
هفته ششم لیگ برتر انگلیس دو نکته قابل توجه داشت. صدرنشینی لیورپول پس از پیروزی برابر چلسی ادامه یافت و سیتی پپ گواردیولا با پیروزی ۸  بر صفر مقابل واتفورد یک رکورد فوق العاده به ثبت رساند. 
لیورپول پس از شکست برابر ناپولی با پیروزی ۲ بر یک مقابل چلسی دوباره قدرت خود را نشان داد. شاگردان یورگن کلوپ مالکیت بازی را در اختیار داشتند و کنترل بازی در دستشان بود به خصوص در نیمه نخست. آنها نیمه نخست را با پیروزی ۲ بر صفر به پایان رساندند. الکساندر آرنولد و فیرمینو گل‌های لیورپول را به ثمر رساندند. انگولو کانته در نیمه دوم اختلاف را به حداقل رساند تا چلسی به تساوی امیدوار باشد. در نهایت تیم کلوپ ششمین پیروزی پیاپی‌اش را کسب کرد و در حالی به صدرنشینی‌اش ادامه داد که با سیتی، تیم دوم جدول پنج امتیاز اختلاف دارد.
سیتی گواردیولا برابر واتفورد سانچس فلورس چیزی برای از دست دادن نداشت. این تیم جشنواره گل به راه انداخت و رکورد بی نظیری را در لیگ برتر به ثبت رساند. یونایتد در سال ۱۹۹۵ توانست ایپسویچ را با ۹ گل شکست دهد اما سیتی شنبه پیش از پایان نیمه اول پنج گل به ثمر رساند و سه گل دیگر را در نیمه دوم وارد دروازه حریف کرد. سیتیزن‌ها در ۱۸ دقیقه پنج گل به ثمر رساندند. برناردو سیلوا در این دیدار درخشید و هت‌تریک کرد. سرخیو آگوئرو، اوتامندی، داوید سیلوا، ریاض محرض و دی بروین دیگر گل‌های تیمشان را به ثمر رساندند.
دیگر تیم شهر منچستر هفته تلخی را سپری کرد. این تیم با دو گل از واتفورد شکست خورد. این دومین شکست یونایتد در شش بازی بود. همچنین دو تساوی در این مدت کسب کرده است. اکنون شیاطین سرخ در رتبه‌های برتر اروپایی قرار ندارند و ۱۰ امتیاز با لیورپول صدرنشین فاصله دارند. 
بازگشت اتلتیک بیلبائو به صدر جدول در روز احیای رئال مادرید در سویا
هفته پنجم لالیگا نکات قابل توجهی در رابطه با سه شانس قهرمانی داشت. بارسلونا شکست خورد، اتلتیکومادرید مساوی کرد و رئال مادرید پیروز شد. همچنین اتفاقی تاریخی برای اتلتیک بیلبائو رخ داد و این تیم با پیروزی ۲ بر صفر برابر آلاوس توانست پس از ۱۵ سال به صدر جدول برگردد.  
اتلتیک از هفته نخست فصل ۰۶-۲۰۰۵ صدرنشین لالیگا نشده بود. این اتفاق به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به رئال مادرید رخ داد. سفیدپوشان توانستند با تک گل کریم بنزما سویا را شکست دهند و در رتبه دوم جدول جای بگیرند. رئال مادرید چهره بد خود در پاریس را پاک کرد. این تیم در حالی با شایستگی سه امتیاز بازی را به دست آورد که سویا صدرنشین لالیگا بود.
در گرانادا بارسلونا غرق شده بود. آبی اناری ها برابر تیمی که فصل گذشته به دسته برتر صعود کرد نتوانستند کاری از پیش ببرند. گرانادا با انگیزه بالا و اشتیاق برابر تیم کاتالانی قرار گرفت و توانست با ارائه یک بازی منسجم و منظم، اجازه کار به شاگردان ارنستو والورده ندهد.
گرانادا در دقیقه دو بازی دروازه بارسا را باز کرد. همه منتظر واکنش تیم کاتالانی بودند اما این اتفاق هرگز رخ نداد. خط حمله این تیم ضعیف عمل کرد و تا دقیقه ۸۰ ضربه‌ای در چارچوب زده نشد. در نهایت لیونل مسی این کار را انجام داد. مهاجم آرژانتینی به همراه آنسو فاتی ۱۶ ساله در نیمه دوم وارد زمین شدند. با این حال ستاره آرژانتینی نتوانست شرایط را برای آبی اناری ها بهتر کند. در این زمان آرتورو ویدال خطای هند کرد و گرانادا از نقطه پنالتی، گل دوم را هم به ثمر رساند تا دومین شکست بارسلونا در این فصل اتفاق بیفتد. این تیم دو پیروزی و یک تساوی کسب کرده است و با صدر جدول چهار امتیاز اختلاف دارد.
همچنین اتلتیکومادرید نگران کننده ظاهر شد اما نه به اندازه بارسا. این تیم که در پیش‌فصل درخشید و یک پیروزی پر گل ( ۷ بر ۳) برابر رئال مادرید به دست آورد  در دو هفته اخیر با مشکل گلزنی روبرو شده است. تیم مادریدی با وجود موقعیت‌های گل زیاد برابر سلتاویگو بدون گل مساوی کرد. روبن چند بار دروازه‌شان را نجات داد. روخی بلانکو هفته پیش هم مغلوب رئال سوسیداد شد. این تیم در پنج هفته تنها پنج گل به ثمر رساند (سه گل در یک بازی به ثمر رسید). این تیم همچنین به سختی توانست در وقت‌های اضافه دیدار برابر یوونتوس از هفته نخست لیگ قهرمانان به تساوی ۲ بر ۲ دست پیدا کند. 
حکمرانی اینتر در میلان و پیروزی پر گل ناپولی
سری آ ایتالیا در هفته چهارم شاهد برگزاری داربی دلا مادونینا بود. میزبان میلان بود اما اینتر توانست با گل‌های بروزویچ و لوکاکو پیروز شود. این برد صدرنشینی را برای شاگردان آنتونیو کونته حفظ کرد. اینتر تاکنون توانسته است همه بازی‌هایش را با پیروزی به پایان برساند و شانس اول برای پایان دادن حکمرانی یوونتوس در سری آ است.
پیش از این دیدار یوونتوس برای شکست ورونا به زحمت افتاد و پس از این که یک بر صفر عقب افتاد توانست با گل‌های آرون رمزی و کریستیانو رونالدو پیروز شود. بانوی پیر اکنون با دو امتیاز کمتر نسبت به اینتر در جایگاه دوم قرار دارد. از طرفی ناپولی کارلو آنچلوتی به کسب نتایج درخشانش ادامه می‌دهد. این تیم توانست لچه را با نتیجه ۴ بر یک شکست دهد. فرناندو یورنته دبل کرد و فابیان روئیس نیز گلزنی کرد. ارتباط اسپانیایی-ناپولی نتیجه می‌دهد.
نیمار دوباره قهرمان پاری سن ژرمن شد
گل نیمار در دقایق پایانی مانند هفته گذشته پیروزی را برای پاری سن ژرمن به ارمغان آورد. تیم پاریسی توانست لیون را یک بر صفر شکست دهد و در صدر جدول باقی بماند. مهاجم برزیلی از زمانی که به ترکیب تیمش بازگشته شایستگی‌هایش را نشان داده است. هواداران که از رفتارها و تمایلات نیمار عصبانی بودند اکنون می‌توانند او را ببخشند. اگر گل مهاجم برزیلی در دقیقه ۹۲ باعث پیروزی پاری سن ژرمن برابر استراسبورگ شد این بازیکن یکشنبه برابر لیون در هفت دقیقه به پایان بازی هم گلزنی کرد. نیمار در یک حرکت زیبا وارد محوطه شد و با فریب مدافع‌های حریف دروازه لیون را باز کرد.
پیروزی پر گل بایرن مونیخ مانع از ادامه صدرنشینی لایپزیگ نشد
حکمرانی لایپزیگ در بوندسلیگا پس از پیروزی ۳ بر صفر مقابل وردربرمن ادامه یافت. این تیم دو امتیاز از بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی بیشتر دارد. بایرن با چهار گل کلن را شکست داد. دو گل زیبای روبرت لواندوفسکی و گل‌های فیلیپ کوتینیو و ایوان پرسیچ این پیروزی را به ثبت رساند. از طرفی دورتموند نتوانست از تساوی برابر اینتراخت فرانکفورت فرار کند و برابر میزبانش ۲ بر ۲ مساوی کرد. یک گل به خودی در لحظات پایانی دو امتیاز را از  زردپوشان گرفت. دورتموند در سه امتیازی صدر جدول قرار دارد.
کد مطلب: 115171
برچسب ها: لیورپول
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *