۰
جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷

دختران را به دوچرخه سواری ترغیب میکنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دولتی که به راحتی از برجام خارج می‌شود، در مذاکره بعدی حاضر به اجرای عدالت نیست.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: دولتی که به راحتی از برجام خارج می‌شود، در مذاکره بعدی حاضر به اجرای عدالت نیست.
به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: هفته گذشته، هفته‌ی سرنوشت ساز برای ما بود. در  کشور به دلیل حضور و مقاومت مردم، شروع دفاع مقدس اهمیت دارد. دشمن، ائمه و تابعین آن‌ها را نشناخته است و بعد از ۴۰ سال در فکر تحریم حداکثری ایران است که از این طریق دوگانگی بین ملت ایجاد کند و در افکار برخی تاثیر بگذارد و آن‌ها را وادار کند که پای میز مذاکره بروند.
وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم، دولتی که به راحتی از برجام خارج می‌شود، در مذاکره بعدی حاضر به اجرای عدالت نیست. دولتی که پیمان قطعی را پاره می‌کند، به دنبال منافع خود است. چه تضمینی است که مذاکره بعدی پا برجا بماند. 
امام جمعه موقت اصفهان افزود: باید از محرم درس بگیریم و دشمن را وادار به عقب نشینی کنیم و او را به ذلت بنشانیم. در موقعیتی قرار داریم که دشمنان از ایران اسلامی ضربه خورده‌اند و قدرت آن‌ها رو به زوال است. در این شرایط دشمن راحت نخواهد نشست و از هر طریقی که بتواند فکر ما را آلوده می‌کند.
مهدوی ادامه داد: از راه اعتیاد جوانان زیادی را آلوده می‌کنند و راه دوم شهوت است. اعتیاد روی جسم و شهوت روی فکر و روح تاثیر می‌گذارد. اعتیاد ممکن است، قابل معالجه باشد؛ اما متاسفانه فکر جوان وقتی آلوده به صحنه نامشروع شد، هم خودش فاسد است و هم جامعه را آلوده می‌کند.
وی افزود: در حالی که می‌توان از فضای مجازی به خوبی استفاده کرد، اما فضای بدی نیز در اختیار دشمنان است. بصیرت در این زمان بسیار نیاز است. ابزار مهم بصیرت نیز تقوا است. تقوا مانند لباس است و اگر روح انسان دارای تقوا باشد، هیچ میکروبی وارد روح آن نخواهد شد. اگر شخصی بی‌تقوا باشد به جای تذکر، غفلت عارض او می‌شود و سر انسان زیر آب خواهد رفت.
امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: توکل و مقاومت در برابر دشمن، اعتماد به جوانان، حمایت از تولید و رونق داخلی، نترسیدن از قلدری‌های دشمنان، تاثیر گذاری دشمنان روی ادراک ما از نکاتی بود که مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان به آن اشاره کردند. نظام ما مرتب در حال پیشرفت است.
مهدوی با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی که ایران را مسئول حمله به آرامکو دانستند، خاطرنشان کرد: همین بیانیه سند زنده بی‌اعتمادی ما به آمریکا و اروپا است. این بیانیه نشان داد مواضع اروپا به آمریکایی‌ها نزدیک تر است. آن‌ها در فکر برجام جدید هستند که خواسته‌های خود و آمریکا را به ما تحمیل کنند. همچنین بیانیه نشان داد، اروپایی‌ها تاسیسات نفتی عربستان را با ارزش‌تر از جان مردم یمن می‌دانند. عربستانی‌ها انتظار داشتند که آمریکا سریعا به ایران حمله کند اما آن‌ها نیز عاجز بودند و فقط اندکی تحریم ها را افزایش دادند.
وی در ارتباط با موضوع ارتقای حقوق شهروندی به خصوص حقوق بانوان افزود: باید فارغ از بحث جنسیتی این موضوع را مطرح کنیم. اسلام نیز دستور به رعایت آن را داده است که کرامت انسان نیز باید حفظ و تقویت شود. سلامت جسمی و فکری نیز باید رعایت شود اما کسانی که بی‌بهره از این نکات هستند، قصد سودجویی دارند.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: تساوی حقوق را به زبان می‌آورند، اما افکار دیگری را پیگیری می‌کنند. گاهی به بهانه حقوق اجتماعی آن‌ها را دعوت به حضور در ورزشگاه‌ها و محیط های ورزشی می‌کنند. همچنین به بهانه بهره گیری از منافع اجتماع خواهران و دختران را به دوچرخه سواری در جلو دید نامحرمان ترغیب می‌کنند. اجازه ندهید جامعه به حالت دوقطبی کشیده شود. خانواده‌ای به پیاده روی اربعین خواهد رفت و پس از بازگشت با مسائل پارتی روبه‌رو شود.
 
کد مطلب: 115417
برچسب ها: دوچرخه سواری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *