۰
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵

برترین بانک‌های انگلیس معرفی شدند

در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بانک در انگلیس فعال هستند.
در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بانک در انگلیس فعال هستند.
به گزارش ایسنا، موسسه " کورپوریت فایننس" در گزارش جدید خود به معرفی برترین بانک‌های انگلیسی پرداخت. نظام بانکی در انگلیس شامل بانک‌های ارائه دهنده خدمات عمومی، خدمات بازرگانی و بانک‌های سرمایه گذاری است. با وجود آن که  بانک‌های خارجی از امتیازات زیادی برای فعالیت در این کشور در مقایسه با دیگر کشورها برخوردار هستند، به دلیل مساله برگزیت و نامشخص بودن چگونگی روابط بانکی بین این کشور با اتحادیه اروپا در آینده، موسسه رتبه بندی " مودی" چشم انداز نظام بانکی انگلیس را با منفی ارزیابی کرده است. در ادامه با برترین بانک‌های انگلیسی آشنا می‌شوید:
۱-بانک اچ اس بی سی
یکی از شناخته شده‌ترین بانک های انگلیسی که در سال ۱۸۸۰ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۸۵  هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک ۹۶۴ شعبه در انگلیس و ۱۳ دفتر فعالیت خارجی دارد.
۲- بارکلی
یکی دیگر از بانک های مطرح انگلیسی که در سال ۱۹۲۵ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۱۲۰  هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیشتر روی فعالیت های خرده فروشی و تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط فعالیت دارد.
۳- رویال بانک اسکاتلند
تنها بانک اسکاتلندی حاضر در این فهرست که درس ال ۱۸۸۰ میلادی در شهر ادینبورگ تاسیس شد. این بانک بیش از ۷۷ هزار پرسنل دارد و در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸ برخی از موسسات مالی ورشکست شده انگلیسی را خریداری کرد.
۴- لیودز بانک
یکی از قدیمی ترین بانک های جهان که در سال ۱۶۹۵ میلادی تاسیس شد و در چندین کشور فعال است. مقر اصلی این بانک در شهر لندن قرار دارد و بیش از ۷۰  هزار نفر نیز در استخدام آن هستند. این بانک بیشتر روی فعایلت‌های بیمه ای و بورسی فعالیت دارد.
۵- استاندارد چارترد
این بانک بیشتر روی فعالیت های بازرگانی متمرکز است و مقر اصلی آن در شهر لندن قرار دارد. این بانک که از سال ۱۹۶۹ وارد عرصه بانکی انگلیس شد بیش از ۸۶ هزار نیرو دارد.
کد مطلب: 115846
برچسب ها: انگلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *