۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷

منشی زن برای مدیران دولتی ممنوع شد؟

یک خبر بدون منبع، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ها داشت درحالیکه هیچ نهاد و فردی، مسوولیت آن را بر عهده نمی گیرد؛ خبری که حاکی از ممنوعیت به کارگیری «منشی زن» برای مدیران دولتی بود!
یک خبر بدون منبع، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ها داشت درحالیکه هیچ نهاد و فردی، مسوولیت آن را بر عهده نمی گیرد؛ خبری که حاکی از ممنوعیت به کارگیری «منشی زن» برای مدیران دولتی بود!
به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه خراسان، دیروز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه، در مطلبی نوشت: "طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد دولتی به مدیران زیرمجموعه خود در ستاد و ادارات استانی» تاکید شده است که «تفکیک اتاق کار مردان و زنان در ادارات و استفاده‌نکردن از منشی خانم برای آقایان و بالعکس آن، از جمله موارد مهمی است که باید کاملا رعایت شود. این ممنوعیت براساس ابلاغیه‌های صورت‌گرفته از سوی نهادهای مهم کشوری در حوزه عفاف و حجاب و آغاز بازرسی از نحوه تحقق دستورات صادر شده است."
روزنامه خراسان هیچ منبعی برای این خبر ارائه نداده بود و روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور نیز به این خبر واکنش نشان داد. این معاونت تلاش کرده است با مسئولان روزنامه خراسان درباره منبع این خبر و همچنین نهاد اجراکننده این اتفاق گفتگو کند؛ اما روزنامه خراسان حاضر به توضیح درباره منبع اعلامی خود و همچنین نهادی که چنین قانونی را اجرا کرده است، حتی به معاون رئیس‌جمهور، نشده است. در متن تکذیبیه معاونت زنان آمده است: در پی انتشار خبری از سوی روزنامه خراسان در مورد ابلاغیه‌ای مبنی بر ممنوعیت به‌کارگیری منشی زن برای مدیران دولتی، به اطلاع می‌رساند: در پی تماس‌های مکرر رسانه‌ها و مردم در این خصوص، روابط عمومی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده به‌رغم پیگیری‌ها، هیچ‌گونه منبعی برای این خبر و مصداقی از آن را در دستگاه‌های دولتی پیدا نکرد.
این خبر بدون منبع در شرایطی منتشر شده که در تارنمای شورای عالی انقلاب فرهنگی و در بخش مصوبات، در بندهای مصوبه «مجموعه تکمیلی اقدامات اجرائی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» اثری از ممنوعیت استفاده از منشی زن برای مدیران دولتی دیده نمی‌شود! در واقع خبری منتشر شده که منبع روشن و سندیتی نداشته اما به سرعت در فضای مجازی منتشر شده و موجی منفی ایجاد کرده است. گویا مردم چنان به تصمیمات غیرکارشناسی مسوولان عادت کرده اند که این خبرهای نادرست را هم خیلی زود باور می کنند!
 
کد مطلب: 116980
برچسب ها: منشی زن ممنوعیت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *