۰
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸

طلا به خریداران روی خوش نشان داد

قیمت طلا که آخرین بار به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر سقوط کرده بود، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین، بالا رفت.
قیمت طلا که آخرین بار به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر سقوط کرده بود، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین، بالا رفت.
به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۴۶۱ دلار و ۴۱ سنت رسید.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۴۶۲ دلار و ۶۰ سنت ایستاد.
برایان لان از شرکت بازرگانی "گلد  سیلور سنترال" گفت: قیمت طلا اکنون کاملا پایین است و سرمایه گذاران از این فرصت برای خرید این فلز ارزشمند استفاده می کنند زیرا با توجه به نگرانیها نسبت به جنگ تجاری و اقتصاد جهانی، همچنان طلا فضا برای در پیش گرفتن روند صعودی دارد. خرید طلا توسط بانکهای مرکزی به خصوص چین نیز از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.
دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات با چین به خوبی پیش می رود اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق امضا خواهد کرد که برای کشورش مناسب باشد.
واشنگتن و پکن در راستای امضای فاز اول توافق تجاری با حذف تعرفه‌ها موافقت کرده بودند اما ترامپ بعدا چنین توافقی را تکذیب کرد.
مناقشه تجاری ۱۶ ماهه آمریکا و چین، بازارهای مالی را ملتهب کرده و نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته و قیمت طلا را از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۱۴ درصد بالا برده است.
شاخص قیمت تولیدکننده چین که معیار سودآوری شرکتها است، در اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش از ژوییه سال ۲۰۱۶ و فراتر از انتظارات تحلیلگران بود. انتشار این آمار به نگرانیهای اقتصادی دامن زد.
جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA  در یادداشتی نوشت: حمایت فنی بعدی طلا در ۱۴۵۰ دلار است و سطح حمایت بعدی در ۱۴۰۰ دلار قرار دارد.
بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه تحت تاثیر تداوم ابهامات پیرامون توافق آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ تجاری، از صعودی که ابتدای معاملات داشتند بازماندند.
موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۱.۴۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۰۱.۱۹ تن رسید که منعکس کننده کاهش تمایل سرمایه گذاران بود.
خرید فیزیکی طلا در هند که دومین مصرف کننده بزرگ جهان است با کاهش قیمتها، افزایش پیدا کرده است در حالی که تقاضای خرید در بخشهای دیگر آسیا ضعیف مانده است.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۶ دلار و ۸۴ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۸۸۵ دلار و ۳۶ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۷۴۹ دلار و ۴۶ سنت رسید.
کد مطلب: 117988
برچسب ها: طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *