۰
شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱

قاره آمریکا امشب یک پادشاه جدید خواهد داشت

ریورپلاته و فلامنگو شنبه شب در فینال کوپا لیبرتادورس به مصاف هم می‌روند تا پادشاه جدید قاره آمریکا را تعیین کنند.
ریورپلاته و فلامنگو شنبه شب در فینال کوپا لیبرتادورس به مصاف هم می‌روند تا پادشاه جدید قاره آمریکا را تعیین کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از موندو دپورتیوو، قاره آمریکا امشب (شنبه) یک پادشاه جدید خواهد داشت. این اتفاق پس از انجام فینال کوپا لیبردوتارس بین دو تیم فلامنگو و ریورپلاته رخ می‌دهد. دو تیم بزرگ قاره آمریکا در ورزشگاه مونومنتال لیما به مصاف هم می‌روند. ریوپلاته که به دنبال تکرار قهرمانی‌اش است و سال گذشته توانست در آن فینال جنجالی با شکست بوکاجونیورز (رقیب قدیمی‌اش) جام قهرمانی را بالای سر ببرد، هفتمین فینال خود را در این بازی‌ها تجربه می‌کند. تیم آرژانتینی به دنبال چهارمین قهرمانی است. در مقابل، فلامنگو محبوب‌ترین تیم جهان با ۴۰ میلیون طرفدار می‌خواهد برای دومین بار این جام را به دست آورد. اولین و تنها قهرمانی تیم برزیلی به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد.
تغییر میزبان و فینال تاریخی
پس از این که فینال گذشته در مادرید برگزار شد و ریورپلاته به عنوان میزبان به میدان رفت (بازی رفت در ورزشگاه بومبونرا بوکاجونیورز برگزار شد) دیدار نهایی امسال هم در یک مکان تاریخی و تک بازی انجام می‌شود. قرار بود فینال در سانتیاگو شیلی برگزار شود اما به دلیل ناآرامی‌های این کشور میزبان پرو انتخاب شد.
دیدار نهایی ساعت ۱۵ به وقت محلی (۲۳:۳۰ به وقت ایران) آغاز می‌شود و با توجه به وضعیت کنونی دو تیم بازی نزدیک خواهد بود. هر دو تیم از بازیکنان سطح بالایی برخوردارند و به همین خاطر توانستند خود را به فینال برسانند.
"فلا" با "گابیگل" و بازیکنان بزرگ با تکنیک
فلامنگو تحت هدایت ژرژ ژسوس در حالی در لیگ برزیل قهرمان خواهد شد ( این تیم ۱۳ امتیاز از تیم دوم بیشتر دارد و تنها ۱۵ امتیاز باقی مانده است) که ۲۵ بازی است در همه رقابت‌ها شکست نخورده است. همچنین ژسوس در تیمش می‌تواند از فیلیپه لوییس بهره ببرد. دروازه‌بان این تیم، دیگو آلوس است. گلزن‌ترین زوج حمله ۲۰۱۹ نیز به فلامنگو تعلق دارد. برونو انریکه و گابریل باربوسا در مجموع ۶۹ گل به ثمر رساندند بیش از زوج لیونل مسی- لوییس سوارس و سرخیو آگوئرو - رحیم استرلینگ.
گابی‌گُل (گابریل باربوسا) بهترین گلزن کوپا لیبرتادورس است. فلامنگو در حالی به فینال رسید که توانست در یک هشتم نهایی املک اکوادور را شکست دهد، در یک چهارم نهایی برابراینتر پورتو آلگره پیروز شود و در نیمه نهایی گرمیو را مغلوب کند.
"میوس" با ضمانت گایاردو
از طرفی ریورپلاته مارسلو گایاردو، سرمربی که به نظر می‌رسد به هر چیزی دست می‌زند طلا می‌شود، در حالی در جایگاه دوم لیگ آرژانتین قرار دارد که با صدرنشین تنها یک امتیاز فاصله دارد. بازیکنان تیم آرژانتینی از لحاظ فردی ندرخشیدند اما آمار نشان می‌دهد تیم منسجم و با تجربه‌ای هستند که به اسامی وابسته نیستند. آنها همچنین به پیروزی خیلی خوب عادت کردند.
در این تیم بازیکنان با تجربه‌ای همچون پونسیو، انسو پرس، پینولا و آرمانی (دروازه‌بان) بازی می‌کنند. همچنین بازیکنان جوانی همچون پالاسیوس، مارتینس کوارتا، بوره توانستند در یک هشتم نهایی کروزیرو برزیل را کنار بزنند. ریورپلاته در یک چهارم نهایی توانست سرو پورتنیو پاراگوئه را شکست دهد و در نیمه نهایی رقیب قدیمی‌اش بوکاجونیورز را حذف کرد.
فینال بزرگ امشب همچنین تقابل آرژانتین و برزیل خواهد بود. تیم‌های آرژانتینی با ۲۵ قهرمانی در صدر رنکینگ این بازی‌ها قرار دارند  و برزیلی‌ها با ۱۸ قهرمانی در جایگاه دوم دیده می‌شوند.
کد مطلب: 118696
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *