۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰

پایان رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد

قاضی کشکولی پس از برگزاری دومین جلسه از دور دوم رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد.
قاضی کشکولی پس از برگزاری دومین جلسه از دور دوم رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، ختم رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد با اعلام ختم جلسه دوم از دور دوم رسیدگی به این پرونده توسط قاضی محمدی کشکولی پایان یافت.
در این جلسه آخرین دفاعیات متهم محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران و وکلای وی اخذ شد و نماینده دادستان و کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی اظهارات خود را بیان کردند.
برج آرمیتای سعادت آباد ۶ ماه پیش، در تاریخ ۷ خرداد ۹۷، شاهد وقوع قتل زنی حدودا ۳۵ ساله بود که با اصابت گلوله‌ای به قلبش کشته شد.
پس از تعیین هویت در همان ساعات اولیه‌ وقوع جرم مشخص شد این زن میترا استاد، همسر دوم محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران است و نجفی نیز پیش از پایان همان روز در مرکز پلیس آگاهی شاپور خود را تسلیم ماموران پلیس کرد و به قتل همسر خود اعتراف کرد و انگیزه وقوع این قتل را "اختلافات خانوادگی" عنوان کرد.
از همان زمان موضوع قتل میترا استاد به یکی از مهم‌ترین موضوعات افکار عمومی تبدیل شد تا آن‌جا که روند رسیدگی به پرونده شتاب بیشتری گرفت و کیفرخواست متهم نجفی تنها ۶ روز بعد از ارتکاب قتل صادر شد و مسئولیت رسیدگی به پرونده به شعبه ۹ دادگاه کیفری ۱ استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی سپرده شد.
در کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای امور جنایی سه عنوان اتهامی "قتل عمد میترا استاد"، "حمل و نگه داری سلاح غیرمجاز" و "ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح(غیر فوتی)" به متهم محمد علی نجفی نسبت داده شد.
دادگاه رسیدگی به این پرونده در سه نوبت برگزار شد و در نهایت سخنگوی قوه قضائیه در تاریخ ۸ مرداد ۹۸ حکم محمد علی نجفی را اعلام کرد و گفت: برای قتل میترا استاد حکم قصاص و برای حمل سلاح غیر مجاز دو سال حبس صادر و متهم از اتهام ایراد صدمه غیر موثر در قتل تبرئه شده است.
اما تنها ۱۵ روز پس از اعلام حکم نجفی برادر میترا استاد، مسعود استاد، با منتشر کردن پستی در صفحه اینستاگرام خود از بخشش نجفی خبر داد تا خیال همه از نجات نجفی راحت شود و شهردار پیشین تهران با اعلام این خبر از مجازات مرگ رهایی یابد.
این اتفاق در حالی رخ داد که وکلای نجفی به این مقدار بسنده نبودند و به حکم صادره اعتراض کردند تا اتهام نجفی را از موضوع قتل عمد به قتل شبه عمد تغییر دهند.
در نهایت نیز دیوان عالی کشور حکم اولیه را نقض کرد و پرونده مجدد در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پزشکی قانونی و اسلحه یک بار دیگر با حضور نجفی صحنه جرم را بررسی کردند و نظرات کارشناسی خود را به دادگاه اعلام کردند.
کد مطلب: 119154
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *