۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۷

روغن تقلبی بلای جان مکانیک‌ها

رئیس اتحادیه مکانسین‌های خودرو گفت: وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور می‌کنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد.
رئیس اتحادیه مکانسین‌های خودرو گفت: وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور می‌کنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد.
علیرضا نیک‌آئین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تغییرات مالیاتی و نصب صندوق‌های مکانیزه فروش گفت: دیزل کارهای اتحادیه ما مشمول نصب صندوق شده‌اند اما نگرانی که اکنون در اتحادیه‌ها وجود دارد این است که اخذ مالیات با استفاده از این سیستم منصفانه نباشد. ما منکر پرداخت مالیات نیستیم و آن‌را حق دولت می‌دانیم اما وقتی مکانیک یا صافکار دیزل کار که کار سنگین و سخت دارد می‌بینند یک سری افراد که با رقم‌های بالایی کار می‌کنند خیلی راحت و جلوی چشم همه از دادن مالیات اجتناب می‌کنند و فرار مالیاتی به میزان زیادی وجود دارد پرداخت مالیات برای آنها غیرقابل قبول می‌شود و این موردی است که بارها اعضا به ما منتقل کردند.
وی افزود: اتحادیه ما 5 هزار نفر عضو دارد و کار آنها بسیار سنگین است از طرف دیگر با سخت شدن زندگی و وضعیت زندگی و معاش مردم آنها حداکثر صرفه جویی را انجام می‌دهند. سه چهار سال پیش وقتی قطعه‌ای نیاز به تعویض داشت خیلی راحت آنرا انجام می‌دادند اما الان کار به دوخت و دوز رسیده و به دنبال تعمیر هستند تا هزینه کمتری را متحمل شوند.
وی ادامه داد:این وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور می‌کنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد. بعدا وقتی به خودرو آسیب می‌رسد از مکانیک شکایت می‌کنند و کمیسیون نیز مکانیک را مقصر می‌داند؛ اینها همه به خاطر کاهش قدرت اقتصادی مردم و رو آوردن به تعمیرات اجباری است.
نیک‌آئین ادامه داد: مشکل دیگر قطعات و تجهیزات تقلبی است که علاوه بر تلفات جانی تعداد شکایات را چند برابر کرده به طور مثال روغن‌هایی فروخته می‌شود که چنان با مهارت پلمب و بسته‌بندی شده که مکانیک با سابقه 30 ساله حتی پس از باز کردن و دیدن روغن نمی‌تواند تقلبی بودن آن‌را تشخیص دهد. اما روغن پس از دو روز بخار می‌شود و به موتور عیب سنگینی وارد می‌کند که کار در نهایت به شکایت می‌رسد به طوریکه اصطلاحا امروز در اتحادیه می‌گویند روغن تقلبی بلای جان مکانیک‌ها شده است.
کد مطلب: 119283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *