۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۲

سلطانی فر تلاش میکند واقعیات را مخفی کند

عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه و طراح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به اتفاق ۳۰ نفر از نمایندگان، استیضاح سلطانی‌فر را در اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی و براساس ماده ۲۲۸ آیین‌نامه داخلی مجلس تنظیم کرده‌اند.
عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم نقده و اشنویه و طراح استیضاح وزیر ورزش و جوانان به اتفاق ۳۰ نفر از نمایندگان، استیضاح سلطانی‌فر را در اجرای اصل ۸۹ قانون اساسی و براساس ماده ۲۲۸ آیین‌نامه داخلی مجلس تنظیم کرده‌اند.
به گزارش انتخاب، او گفته سوء‌مدیریت منجر به اتلاف گسترده منابع مالی کشور و ضربه به اعتبار بین‌المللی در اداره تیم ملی فوتبال کشورمان از جمله دلایل این استیضاح است، چرا که قرارداد سه میلیون یورویی ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی کشورمان و فسخ یک طرفه قرارداد از سوی او اسباب زیر سوال رفتن ورزش کشورمان شد.
حسین‌زاده یادآور شد: محور دوم این استیضاح سوء‌مدیریت و اتلاف منابع مالی در اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است و با توجه به این‌که وزیر ورزش رییس مجمع عمومی هر دو باشگاه است در صورت عدم‌ساماندهی باشگاه استقلال، روند سوءمدیریت در این باشگاه متوقف نخواهد شد.
عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به نابسامانی شدید در تیم فوتبال استقلال و کنار رفتن استراماچونی سرمربی این تیم، آن را ناشی از سوء‌مدیریت هیات مدیره و مدیرعامل استقلال عنوان کرد.
پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص استیضاح احتمالی وزیر ورزش و جوانان به رویداد۲۴ گفت: یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان هستم و تا آخر هم پای امضای خود خواهم ایستاد و آن را پس نخواهم گرفت.
وی افزود: متاسفانه تصمیمات آقای سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان باعث بروز مشکلات جدی شده است. ما هرچه جلوتر رفتیم دیدیم که عملکرد وزیر ورزش و جوانان ضعیف‌تر شد و حال خود من که روزگاری حامی آقای سلطانی‌فر بودم به نقطه‌ای رسیدم که دنبال استیضاح ایشان هستم.
عضو فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: من به عملکرد آقای سلطانی‌فر در حوزه جوانان هم انتقاد دارم و اصلاً نمی‌دانم ایشان کارنامه‌ای برای دفاع در این حوزه بزرگ و تاثیرگذار هم دارد یا خیر؟
سلحشوری با اشاره به نابسامانی که در مدیریت تیم ملی و باشگاه استقلال رخ داده گفت: مردم روی تیم ملی فوتبال کشورشان حساس هستند، اما به‌جای اینکه در این بخش پیشرفت کنیم پسرفت داشتیم. شکست در مقابل بحرین و عراق یک فاجعه بود و حال تیمی که دو دوره با اقتدار به جام جهانی راه پیدا کرد باید برای صعود از مرحله مقدماتی هر چهار بازی خود را ببرد. واقعاً چرا باید کار را برای خود تا این اندازه پیچیده می‌کردیم؟ از طرفی تیم استقلال یک تیم بزرگ و پرهوادار است و پس از سال‌ها توانسته به صدر جدول لیگ برتر برسد، اما دیدیم که چطور استراماچونی به دلیل عدم‌پرداخت حقوقش تیم را در کوران مسابقات رها کرد.
سلحشوری اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس زیر نظر وزارت ورزش و جوانان هستند و هر اتفاقی در این دو باشگاه بیفتد مسئولیت آن به نوعی متوجه وزیر ورزش و جوانان خواهد بود. واقعاً هیچ وقت متوجه نشدم که چرا اینقدر تلاش برای نگفتن واقعیت‌ها وجود دارد و چه زمانی باید شفاف‌سازی کرد و به مردم اطلاعات دقیق داد؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه عنوان کرد: همه می‌دانیم که یک سال و نیم است که کشور در جنگ اقتصادی قرار گرفته و با تحریم‌های زیادی روبرو هستیم پس نمی‌توان گفت ما خبر از اوضاع و احوال نداشتیم. در زمانی که تحریم بودیم مربی خارجی جذب تیم ملی، استقلال و پرسپولیس شده و باید برای حقوق این مربیان فکری می‌شد نه اینکه حالا که کار به اینجا رسیده بگوییم مشکل ارزی داریم.
سلحشوری یادآور شد: من نماینده مردم هستم و با هیچ وزیری رودربایسی ندارم. هر وزیری عملکرد ضعیف داشته باشد به او انتقاد خواهم کرد، زیرا در برابر رای مردم خودم را مسئول می‌دانم. در حال حاضر هم معتقدم که آقای سلطانی‌فر باید سریع‌تر به موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی و برگرداندن سرمربی باشگاه استقلال ورود پیدا کند تا بی‌اعتمادی در جامعه بیش از این ریشه ندواند.
کد مطلب: 119966
برچسب ها: پروانه سلحشوری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *