۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۸

فوت ۲۳۷ نفر براثر مسمومیت دارو

دبیر ستاد کشوری مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم از فوت ۲۳۷ نفر براثر مسمومیت دارو در سال جاری خبر داد.
 به گزارش مهر،وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۵ در راستای مصرف منطقی دارو در کشور سامانه ۰۹۶۴۰ راه اندازی شده است، افزود: این سامانه در ۳۶ مرکز کشور راه اندازی شده است. 
طلعت قانع پیش از ظهر شنبه در جشنواره پیشگیری ازمسمومیت ها و تجویزمنطقی دارو، با اشاره به افزایش ۶۸ درصدی مسمومیت های ناشی از مصرف بی رویه دارو طی سال گذشته در کشور، اظهارداشت: مسمومیت ناشی از دارو، گازها و منوکسید کربن و سوء مصرف مواد از مهمترین مسمویت های دارویی در کشور است.
وی با بیان اینکه تعداد متوفیان ناشی از مسمویت های دارویی در سال ۸۹، ۵۵۱ مورد بوده است، افزود: این امار در سال گذشته به ۶۲۷ نفر رسیده است.
قانع آمار متوفیان ناشی از گازگرفتگی در سال ۸۹ را ۷۸۲ مورد عنوان کرد و بیان داشت: این رقم در سال گذشته به ۹۶۵ نفر رسیده است.
دبیر ستاد کشوری مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم، متوفیان سموم شیمیایی در سال ۸۹ ، را یک هزار و ۴۶ نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته به ۹۹۱ مورد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۵ در راستای مصرف منطقی دارو در کشور سامانه ۰۹۶۴۰ راه اندازی شده است، افزود: این سامانه در ۳۶ مرکز کشور راه اندازی شده است.
قانع با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۶۰ هزار مورد با این سامانه برای دریافت خدمات تماس گرفتند، افزود: این آمار سالانه ۱۰ تا ۳۰ هزار مورد افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه در سال جاری به سامانه ۱۴۹۰ تغییر یافته است، افزود: در حال حاضر در ۱۱ استان کشور در حال خدمت رسانی است.
دبیر ستاد کشوری مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در پایان یادآور شد: تا پایان آبان ماه جاریاین سامانه در سایر استانها راه اندازی می شود.
کد مطلب: 12022
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *