۰
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴

نگرانی سازمان همکاری ازلایحه شهروندی هند

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای از تاثیر لایحه جنجالی شهروندی هند بر وضعیت اقلیت مسلمانان هند ابراز نگرانی کرد.
سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه ای از تاثیر لایحه جنجالی شهروندی هند بر وضعیت اقلیت مسلمانان هند ابراز نگرانی کرد.
به گزارش ایرنا  دراین بیانیه که در تارنمای سازمان همکاری اسلامی منتشر شده آمده است: این سازمان نگرانی خود را از تحولات اخیر مربوط به موضوع حقوق شهروندی و پرونده مسجد بابری مسجد درهند بیان می کند.
این سازمان  دربیانیه مکتوب خود خواستار اطمینان  یافتن از امنیت اقلیت مسلمان و محافظت از اماکن مقدس اسلامی در هند شده است.
دیوان عالی هند در ماه نوامبر سال جاری میلادی با صدور حکمی مسجد بابری را برای ساخت یک معبد به هندوها واگذار کرد. طبق این گزارش ساخت این مسجد به قرن ۱۶ میلادی بازمی گردد.
سازمان همکاری اسلامی دراین بیانیه  با اشاره به اینکه از نزدیک تحولات اخیر را در هند دنبال می کند، افزود: این سازمان  باردیگر براهمیت اساسی در حفظ اصول و تعهدات مندرج در منشور سازمان ملل و میثاق های بین المللی مبنی بر تضمین حقوق اقلیت ها بدون اعمال هر گونه تبعیض تاکید می کند.
این بلوک اسلامی دربیانیه خود هشدار داد: هر اقدامی بر خلاف این اصول و تعهدات ممکن است منجر به "تنش های بیشتر" شود، همچنین ممکن است "پیامدهای جدی" بر صلح و امنیت در سراسر منطقه داشته باشد.
سازمان همکاری اسلامی در ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۹ در مراکش در واکنش به حمله مسلحانه به مسجد الاقصی در اورشلیم توسط رژیم صهیونیستی تأسیس شد. ۵۷ کشور اسلامی عضو این سازمان عضو هستند.
قانون اصلاح شهروندی هند، که هفته گذشته تصویب شد، تابعیت  این کشور را به هندوها، سیک ها، جینزها و مسیحیان پاکستان، افغانستان و بنگلادش اعطا می کند، اما دراین قانون از اعطای شهروندی به مسلمانان خودداری شده است.
کد مطلب: 120670
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *