۰
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۱

افزایش ۱۱ درصدی چک‌های برگشتی

حدود ٦٨٦ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٠ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ۹۸ در کل کشور برگشت داده شد کـه نسبت به مهرماه از نظر تعداد ١١ درصد افزایش داشته است.
حدود ٦٨٦ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٠ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ۹۸ در کل کشور برگشت داده شد کـه نسبت به مهرماه از نظر تعداد ١١ درصد افزایش داشته است.
براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بالغ بر ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٨٣٦ هـزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳.۶ درصد افزایش و از نظر مبلغ یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٤٣٣ هـزار میلیارد ریال مبادله شد.
بالغ بر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٧٣٥ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲.۹ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۰.۸ درصـد کاهش نشان می‌دهد. د
ر ماه مورد بررسی در کل کشور ۹۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ٨٨ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد.

جزییات چک‌های برگشتی
حدود ٦٨٦ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٠ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شده کـه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ١١ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ٢١٣ هزار فقره چک بـه ارزشـی بالغ بر ٤٦ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد.
در ماه مورد بررسی در کل کشور ٩ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ١٢ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.
در آبانماه ١٣٩٨، در کل کشور معادل ٦٦٠ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩٥ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعـداد ۹۶.۲ درصد و از نظر ارزش ۹۵.۱ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.
کد مطلب: 121371
برچسب ها: بانک مرکزی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *