۰
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۹

تغییرنام بزرگراه رسالت تهران به شهید سلیمانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز بزرگراه رسالت را به نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تغییر نام دادند.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز بزرگراه رسالت را به نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تغییر نام دادند.
به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز اعضای شورای شهر تهران طی یک دو فوریتی نامگذاری معبری به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را مورد بررسی قرار دادند که در جریان این دو فوریت حجت نظری گفت: کسانی که داعش را دوست دارند و موافق داعش هستند با حاج قاسم سلیمانی دشمن هستند. اما جایگاه سردار سلیمانی برای همه ما روشن است و فکر می‌کنم دلیلی نداشته باشد که توضیح دهیم چرا باید معبری را به نام این سردار نامگذاری کرد.
وی با اشاره به جزییات این تغییر نام گفت: بزرگراه رسالت برای این نامگذاری پیشنهاد شده است که این بزرگراه سه بخش دارد که غربی‌ترین آن به نام شهید حاج حسین همدانی نامگذاری شده که ایشان نیز در بیرون خاک‌های ایران به شهادت رسیده، قسمت مرکزی به نام شهید حکیم است که وی در عراق ترور شده و بخش شرقی به نام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری می‌شود.
نظری اضافه کرد: از بزرگراه کردستان تا انتهای بزرگراه رسالت که به شهید یاسینی منتهی می‌شود به نام سردار سلیمانی تغییر نام خواهد داد.
وی ادامه داد: تونل و میدانی که در این مسیر وجود دارد به همان نام رسالت باقی می‌ماند.
نظری با اشاره به سایر پیشنهاداتی که در خصوص نامگذاری شده بود، گفت: برخی تغییر نام بزرگراه آزادگان را مطرح کرده بودند که در گفتگویی که با هم رزمان سردار سلیمانی داشتیم این موضوع را مطرح کردیم که اعلام شد به دلیل تعداد زیاد آزاده که در کشور وجود دارد بهتر است این تغییر نام رخ ندهد.
میرلوحی نیز در ادامه درخواست کرد تونل رسالت و میدان رسالت نیز تغییر نام داده شود که مسجدجامعی در مخالفت با این دو تغییر نام گفت: ما باید نشانی از رسالت در این مسیر باقی بگذاریم و ضروری است که بخشی از بزرگراه رسالت به نام رسالت حفظ شود، تمامی این افتخارات ذیل رسالت و حضرت رسول الله (ص) است.
محسن هاشمی هم اظهار داشت: میدان نبوت و امامت داریم و این دغدغه شما مرتفع می‌شود، در نهایت اعضای شورا با ۱۷ رای از ۱۸ عضو حاضر به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی یعنی تغییر نام بزرگراه رسالت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رای دادند و تونل و میدان همچنان نام رسالت را حفظ کرد.
کد مطلب: 121395
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *