۰
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱

هفته ای پربارش در پیش است

 کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هفته‌ای پربارش اعم از برف و باران در پیش داریم، گفت: امروز (جمعه) بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور آغاز شده و انتظار داریم امروز و امشب در ارتفاعات این مناطق شاهد بارش برف و باران باشیم.
 کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هفته‌ای پربارش اعم از برف و باران در پیش داریم، گفت: امروز (جمعه) بارش‌ها در شمال غرب و غرب کشور آغاز شده و انتظار داریم امروز و امشب در ارتفاعات این مناطق شاهد بارش برف و باران باشیم.
امین حسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: امروز (۲۷ دی ماه) در سواحل غربی دریای خزر هم بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.
وی افزود: فردا ( شنبه ) بارش نوار غربی کشور، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور را هم فرا می‌گیرد.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شدت بارش‌های فردا در غرب و جنوب غرب خواهد بود، بیان داشت: بارش در مناطق جنوبی کشور به صورت رگبار، رعد و برق و ورزش باد شدید همراه خواهد شد.
نقشینه افزود: روز یکشنبه هفته آینده به جز استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان برای بیشتر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت. بارندگی در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی همراه رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.
وی ادامه داد: روز دوشنبه هفته آینده هم برای نوار شمالی کشور، بخش‌هایی از غرب و جنوب شرق، بارش باران و برف خواهیم داشت و بارش در مناطق مرکزی کشور در این روز به صورت پراکنده می‌باشد.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این سامانه سه شنبه ( اول بهمن ماه ) در سواحل دریای خزر، غرب و بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و شمال شرق فعالیت اش تداوم می‌یابد.
ماندگاری هوای سرد تا اواخر هفته آینده در نیمه شمالی کشور
وی با اشاره به اینکه ماندگاری هوای سرد را تا اواخر هفته آینده در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت، افزود: اواخر وقت شنبه تا اواخر هفته شاهد نفوذ هوای سرد بر روی نیمه شمالی کشور خواهیم بود و با کاهش دما در این مناطق مواجه خواهیم شد.
نقشینه اظهار داشت: هر چند کاهش دما برای مناطق مختلف، متفاوت می‌باشد اما پیش بینی می‌شود بین ۵ تا ۷ درجه‌ای کاهش دما طی این مدت در این مناطق رخ خواهد داد.
وزش باد شدید در برخی مناطق کشور
وی ادامه داد: طی ۲ روز آینده شرق، جنوب شرق، غرب و جنوب غرب، وزش باد شدید رخ خواهد داد. فردا شب و یکشنبه هفته آینده غرب دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود و همچنین فردا ( شنبه) شمال خلیج فارس هم مواج خواهد بود.
بارش پراکنده در تهران
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای تهران هم پیش بینی می‌شود طی ساعات آینده بارش برف و باران را به صورت پراکنده داشته باشیم. امشب هم بارش پراکنده در تهران پیش بینی می‌شود. فردا شب تا روز دوشنبه هم در برخی ساعات در تهران بارش پراکنده برف و باران را خواهیم داشت.
نقشینه در مورد سردترین و گرم‌ترین مراکز استان گفت: بیرجند و زنجان با ۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان بودند و بیشینه دمای بندرعباس دیروز به ۲۲ درجه رسید که گرم‌ترین مرکز استان بود.
وی افزود: برای تهران هم پیش بینی می‌شود که فردا بیشینه دمای حدود ۶ تا ۷ درجه را داشته باشد. یکشنبه هفته آینده تهران خنک تر خواهد بود و بیشینه دما یکی دو درجه کاهش خواهد یافت.
این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز سواحل شرقی استرالیا هم با باران شدید مواجه است که این موضوع سبب شده تا مقداری از آتش سوزی در این مناطق فروکش کند.
کد مطلب: 122128
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *