۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶

موزه لوور تعطیل شد

اعتصاب کارکنان موزه لوور پاریس، بازدیدکنندگان را با درهای بسته روبه‌رو کرد و آن‌ها را ناامید بازگرداند.
اعتصاب کارکنان موزه لوور پاریس، بازدیدکنندگان را با درهای بسته روبه‌رو کرد و آن‌ها را ناامید بازگرداند.
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کارکنان موزه لوور پاریس نیز روز جمعه به دیگر گروه‌های اعتصاب‌کننده پیوسته و با تجمع در جلوی درب این موزه بازدیدکنندگان را بازگرداندند.
موزه لوور در حال برگزاری نمایشگاهی از آثار لئوناردو داوینچی نقاش مشهور ایتالیایی به مناسبت پانصدمین سالگرد مرگ او است.
گروه‌های دیگری از کارکنان بخش‌های فرهنگی فرانسه نیز به کارکنان اعتصابی لوور پیوستند، اما این اعتصاب با اعتراض گردشگرانی مواجه شد که به امید بازدید از این موزه مشهور جهانی به آنجا رفته بودند.
با این حال، برخی از بازدیدکنندگان نیز با اعتصاب‌کنندگان که به طرح اصلاحی دولت فرانسه در قوانین مربوط به بازنشستگی معترض هستند، ابراز همدردی کردند.
روز پنجشنبه نیز هزاران نفر از کارگران فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه با تظاهرات گسترده، فعالیت بندرها و نیروگاه‌های برق را مختل کردند.
شبکه فرانس ۲۴ گزاش داد که کنفدراسیون عمومی کارگری فرانسه (CGT) اعلام کرد که ۲۵۰ هزار نفر معترض به خیابان‌های پاریس و سایر شهرها آمده و علیه تغییر قانون بازنشستگی تظاهرات کردند.
بنا به اعلام این اتحادیه کارگری، دور تازه اعتصاب و تظاهرات دهم ژانویه (جمعه ۲۰ دی) آغاز شد و حدود ۳۷۰ هزار نفر در تظاهرات شرکت کردند، اما وزارت کشور فرانسه شمار معترضان را ۵۶ هزار نفر اعلام کرد.
وزارت کشور فرانسه شمار معترضان روز پنجشنبه را نیز ۱۸۷ هزار نفر تخمین زد.
«فیلیپ مارتینز» رییس کنفدراسیون عمومی کارگری فرانسه گفت: هیچ وقت برای اعمال فشار و تسلیم کردن دولت دیر نیست. عزم ما هنوز قوی است.
همزمان با این تظاهرات، ۱۰ درصد کارکنان شرکت راه‌آهن ملی فرانسه (SNCF) نیز اعتصاب کرده و بر سر کار حاضر نشدند.
بخش‌های حمل و نقل فرانسه نیز در اعتصاب شرکت کردند. طبق گزارش‌ها، فعالیت کشتی‌ها و سفر آنها به انگلیس مختل شد.
همچنین قرار بود که روز پنجشنبه ۵۳۶ هزار تن غله از جمله گندم صادر شود اما شمار زیادی از کشتی‌های ترابری در خارج از بندرها متوقف ماندند.
گزارش‌ها حاکی است که به دلیل اعتصاب کارکنان بخش انرژی حدود ۹ درصد از ظرفیت تولید برق فرانسه کاهش یافت.
در برنامه دولت مکرون، پیشنهاد شده است؛ سن بازنشستگی با این اعتقاد که فرانسوی‌ها کمتر از دیگر اروپایی‌ها کار می‌کنند از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش یابد. این رویکرد یکی از اصلی‌ترین محورهای اعتراض های اخیر است .
کد مطلب: 122173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *