۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳

توضیحات ترامپ درباره حمله به سلیمانی

رئیس جمهور آمریکا در یک نشست با حضور حامیان مالی جمهوری‌خواهان به لفاظی‌های خود علیه سپهبد شهید قاسم سلیمانی ادامه داد و باز هم با طرح ادعاهایی از اقدام جنایت‌کارانه و غیرقانونی‌اش در به شهادت رساندن او و همراهانش دفاع کرد.
رئیس جمهور آمریکا در یک نشست با حضور حامیان مالی جمهوری‌خواهان به لفاظی‌های خود علیه سپهبد شهید قاسم سلیمانی ادامه داد و باز هم با طرح ادعاهایی از اقدام جنایت‌کارانه و غیرقانونی‌اش در به شهادت رساندن او و همراهانش دفاع کرد.
به گزارش ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان با دست یافتن به فایل صوتی جلسه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انتخابات 2020 که در ایالت فلوریدا با سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، گزارشی از اظهارات ترامپ منتشر کرد که در آن به لفاظی و طرح ادعاهایی بی‌اساس و نخ‌نما علیه سردار سلیمانی پرداخته است.
به گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ عصر روز جمعه در این جلسه جزئیات جدیدی از روند حمله به سردار سلیمانی در بغداد ارائه کرد. حمله‌ای که تنش‌ها در منطقه را تشدید کرد و منجر به بحث و درگیری در کنگره بر سر اختیارات او برای آغاز یک جنگ شد.
وی در سخنان خود بدون اینکه ادعاهای قبلی خود درباره قصد سردار سلیمانی برای حمله به نیروهای آمریکایی را ثابت کند، این ادعای جدید را مطرح کرد که فرمانده ارشد نظامی ایران پیش از حمله حرف‌های بدی درباره کشورشان (آمریکا) می‌زده است. حرف‌هایی که سبب شد ترامپ تصمیم به حمله بگیرد.
ترامپ در این جلسه که در اقامتگاه تفریحی شخصی او در مار-ئه-لاگو در ایالت فلوریدا برگزار شد خطاب به حضار پرسید: ما چقدر باید به این حرف‌های بد گوش می‌دادیم؟ ما چقدر قرار است به این حرف‌ها گوش دهیم؟
رئیس جمهور آمریکا در دفاع از این جنایت خود مدعی شد که سردار سلیمانی یک "تروریست شناخته شده" بوده است و به همین دلیل او تصمیم به ترورش می‌گیرد.
سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود تاکید کرد: این تنها دلیلی است که مقامات آمریکایی پس از حمله به سردار سلیمانی برای توجیه اقداماشان مطرح کرده‌اند.
ترامپ همچنین توضیح داد که در دقایق پیش از حمله کاملا سردار سلیمانی را هنگام ورود به فرودگاه بین‌المللی بغداد دنبال کرده، جایی که او با ابومهدی المهندس فرمانده و معاون  حشد الشعبی  عراق دیدار کرده است.
وی در توضیحات خود در یک اشتباه فاحش، به غلط گفت که سردار سلیمانی در فرودگاه با رهبر حزب‌الله (لبنان) ملاقات کرد، درحالیکه این گروه با گروه تحت فرماندهی ابومهدی مهندس کاملا متفاوت است.
رئیس جمهور آمریکا سپس گفت که آنها با حمله روز سوم ژانویه با یک تیر دو نشان زده‌اند.
ترامپ در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: آنها (مقام‌های نظامی آمریکا) به من گفتند قربان! آنها (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) با هم هستند. قربان! آنها دو دقیقه و 11 ثانیه وقت دارند. قربان! آنها 2 دقیقه و 11 ثانیه برای زنده بودن، زمان دارند. آنها در خودرو هستند، آنها در یک خودروی زرهی هستند، آنها تنها یک دقیقه دیگر فرصت دارند. سپس، یکهو صدای بووووم (شنیده شد).
وی در ادامه اظهارات خصمانه خود افزود: این آخرین چیزی بود که  درباره شنیدم.
به گزارش ایسنا، بامداد روز جمعه 13 دی‌ماه آمریکا در اقدامی جنایت‌کارانه و خلاف قوانین بین‌المللی با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، ابومهدی المهندس از فرماندهان حشدالشعبی عراق و جمعی از همراهان ایشان را به شهادت رساند .
جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این جنایت آشکار، پایگاه عین‌الاسد آمریکا را هدف حملات موشکی خود قرار داد.
دولت آمریکا ابتدا مدعی شد که این حمله هیچ تلفات یا حتی مجروحی نداشته است اما پنتاگون روز گذشته اعلام کرد که 11 نفر در جریان حمله موشکی به عین‌الاسد زخمی شده‌اند.
کد مطلب: 122204
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *