۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۷

مقایسه نرخ تورم کشورهای اروپایی

متوسط نرخ تورم کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ۱.۶ درصد افزایش یافته است.
متوسط نرخ تورم کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ۱.۶ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در ۱۲ماه منتهی به دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۳ درصد رسید اما نرخ تورم هنوز در فاصله زیادی از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه باقی مانده است. همچنین متوسط نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا ۱.۶ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۳ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل بوده است.
در ماه دسامبر، بخش خدمات با تورم ۰.۸ درصدی پیشتاز گروه‌های مختلف بوده است و غذا و نوشیدنی با ۰.۳۸ درصد در رده بعدی قرار دارد. از سوی دیگر انرژی با تورم ۰.۰۲ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم ماه دسامبر داشته است. تورم کالاهای صنعتی نیز طی این مدت ۰.۰۹ درصد بوده است.
بانک مرکزی اروپا برای پیشبرد اهداف خود دستیابی به تورم دو درصدی را هدفگذاری کرده و باقی ماندن تورم در چنین سطحی کار کریستین لاگارد، رئیس جدید این بانک را دشوار خواهد ساخت. قرار است بانک مرکزی اروپا در هر ماه ۲۰ میلیارد یورو اوراق قرضه دولتی را خریداری کند تا راه را برای تقویت رشد اقتصادی در سطح منطقه یورو هموار کند. این بسته فرا تر از حد انتظار، احتمالا بانک‌های مرکزی ژاپن و آمریکا را نیز مجبور خواهد کرد که سیاست‌های مشابهی را در پیش گیرند.
در بین کشورهای عضو منطقه یورو، بالاترین تورم مربوط به مجارستان با ۴.۱ درصد بوده است و پس از این کشورها نیز رومانی با چهار درصد و اسلواکی و جمهوری چک با ۳.۲ درصد قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم ثبت شده مربوط به  پرتغال با ۰.۴ درصد بوده است و پس از این کشور، ایتالیا با ۰.۵ درصد، قبرس با ۰.۷ درصد و دانمارک و اسپانیا با ۰.۸ درصد قرار دارند.
در بین دیگر کشورهای اروپایی نیز نرخ تورم انگلیس ۱.۳ درصد، آلمان ۱.۵ درصد، فرانسه ۱.۶ درصد، اتریش ۱.۸ درصد و هلند ۲.۸ اندازه‌گیری شده است.
منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای ۲۸ عضو است که شامل ۱۹ کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.
کد مطلب: 122210
برچسب ها: تورم اروپا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *