۰
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۰۱
درخواست وزیر اقتصاد از مجلس؛

تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات

وزیر امور اقتصادی و دارایی از نمایندگان مجلس درخواست کرد لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را با اولویت تصویب کنند
شمس‌الدین حسینی امشب در مراسم رونمایی شبکه ملی سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به اینکه طرح جامع مالیاتی از زمستان سال جاری در سه استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود بنابراین یکی از لوازم آن اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است.
وی افزود: از نمایندگان مجلس تقاضا می‌شود لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را همچون لایحه اصلاح قانون گمرکی با اولویت و سرعت تصویب کرده و برای اجرا به دولت ابلاغ نمایند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طرح تحول مالیاتی که در قالب طرح جامع امور مالیاتی به عنوان یکی از محورهای هفت‌گانه تحول اقتصادی طراحی شده است از سال آینده اجرا می‌شود و از لوازم آن اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است.
حسینی همچنین اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را یکی از طرح‌های مهم جامع مالیاتی خواند و گفت: اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده به شرطی تحقق پیدا می‌کند که طرح جامع مالیاتی و اطلاعات مالیات به صورت کامل اجرا شود.
وی افزود: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم چندین بار در کارگروه ویژه طرح تحول در حضور رئیس جمهور مطرح شده است.
حسینی تأکید کرد: طرح جامع مالیاتی در جهت رفع تبعیض مالیاتی و ایجاد عدالت خواهد بود همانگونه که در مالیات دستمزد کارمندان عدالت مالیاتی با مالیات‌های پلکانی دستمزد اعمال می‌شود.
وزیر اقتصاد همچنین تأکید کرد: در طرح جامع مالیاتی معافیت‌های مالیات به قوت خود باقی می‌ماند اما اطلاعات آنها در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سهم مالیات از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت.
حسینی با انتقاد از سازمان مالیاتی گفت: قرار بود اجرای طرح جامع مالیاتی به صورت آزمایشی از پاییز انجام شود که این طرح از زمستان سال جاری در چند استان اجرا می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد:‌اگر طرح جامع مالیاتی به خوبی اجرا شود می‌توان مدیریت نقدینگی را در جامعه اعمال و از وابستگی به نفت رهایی پیدا کرد.
کد مطلب: 12281
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *