۰
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۰

معاون وزیر خارجه روسیه به اربیل رفت

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و رایزنی کرد.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و رایزنی کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، میخائیل بوگدانف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور در سفری رسمی وارد اربیل شد و در جریان این سفر که دو روز به طول می‌انجامد با نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار کرد.
دو طرف در جریان این دیدار در خصوص تلاش‌ها برای برقراری آرامش و آتش‌ بس در عراق و منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
نیچروان بارزانی و بوگدانف در جریان این دیدار ضمن بررسی وضعیت عراق، بر اهمیت تلاش جهت کاهش تنش‌ها در منطقه و عدم تبدیل عراق به میدان درگیری‌ها و جنگ طرفهای منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.
دو طرف در جریان این دیدار به بررسی وضعیت سوریه و حضور نیروهای بین‌المللی، پرونده کردها و آینده آنها در سوریه ، نقش روسیه در این کشور و نیز تداوم خطر تروریسم و راه‌های مقابله با آن پرداختند.
رئیس اقلیم کردستان عراق و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا همچنین در مورد روند صلح خاورمیانه و آخرین تحولات درباره نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و نیز اوضاع کلی منطقه رایزنی کردند.
بارزانی در جریان این دیدار تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق به توسعه روابطش با روسیه در تمامی زمینه‌ها تمایل دارد.
بوگدانف روز چهارشنبه در سفری رسمی به اقلیم کردستان عراق سفر کرد.
کد مطلب: 122933
برچسب ها: وزیر خارجه اربیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *