۰
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴

تشکیل قرارگاه کرونا ویروس با حضور وزیر بهداشت

جلسه قرارگاه تصمیم گیری درباره ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت، صبح امروز (پنجشنبه) در وزارت بهداشت تشکیل شد.
جلسه قرارگاه تصمیم گیری درباره ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت، صبح امروز (پنجشنبه) در وزارت بهداشت تشکیل شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت بهداشت، در این جلسه، اعضای شورای معاونان وزارت بهداشت و مدیران ارشد وزارت بهداشت از معاونت های بهداشت، درمان و سازمان غذا و دارو حضور دارند و از طریق ویدیو کنفرانس نیز با روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مرتبط هستند.
مشاهده و اعلام دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در قم که به فوت دو بیمار منجر شد وزارت بهداشت را در حالت آماده باش قرار داده است.
محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز گذشته با تایید فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در قم شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت گرفته دو مورد منجر به فوت شد.
وی گفته است: در آزمایش های اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر ویروس کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: قرار بر این بود با مردم صادق باشیم و همین که برای خودمان نتایج آزمایشهای اولیه مشخص شد مساله را به مردم اطلاع دادیم؛ بیمارستان (کامکار) به عنوان مرکز بیماران ویروسی در نظر گرفته شده و یک بیمارستان (نکویی - فرقانی) نیز قرار است که پشتیبان باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مردم باید آرامش داشته باشند. دست‌های خود را مرتبط شست و شو دهند. از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.
وی گفت: مردم نگران تامین ماسک نباشند؛ البته بدانند وقتی که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.
حسین صفوی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز ارسال ماسک به قم خبر داده و گفته است که کمبود ماسک در قم وجود ندارد.
مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت نیز به ایرنا گفته است که احتمال ابتلا نزدیکان دو فرد فوت شده در قم به ویروس کرونا زیاد است و این افراد اکنون در قرنطینه هستند.
وی افزود: باید افرادی که با دو بیمار فوت شده ارتباط داشته اند، شناسایی و جداسازی شوند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.
مسئولان وزارت بهداشت هنوز جزئیات بیشتری درباره وجود موارد دیگری از ویروس کرونا در قم یا شهرهای دیگر و نیز منشا ورود این بیماری به کشور اعلام نکرده اند اما به مردم توصیه می کنند که اصول بهداشت فردی شامل شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و دست دادن و پرهیز از حضور در اجتماعات در صورتی که بیماری تنفسی دارند را رعایت کنند.
کد مطلب: 124159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *