۰
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶

موزه های اهواز را تعطیل کنید

تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی شهر اهواز با انتشار نامه سرگشاده به صورت کنایه آمیز از وزیر میراث فرهنگی خواستند که موزه های اهواز را تعطیل کند.
تعدادی از دوستداران میراث فرهنگی شهر اهواز با انتشار نامه سرگشاده به صورت کنایه آمیز از وزیر میراث فرهنگی خواستند که موزه های اهواز را تعطیل کند.
به گزارش تابناک، متن نامه بدین شرح است:
بسمه تعالی
جناب آقای علی اصغر مونسان
وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
با سلام و دعای خیر؛
درپی شیوع ویروس کرونا در ایران و فراگیر شدن آن در استان‌های مختلف کشور درخواست توقف موقت فعالیت موزه های آثار تاریخی و مردم شناسی اهواز ارائه می شود.
با توجه به اینکه موزه ها یکی از مهم ترین و موثرترین جاذبه ها در عرصه گردشگری هستند و نقش مهم آنها در حوزه فرهنگی و جذب گردشگر بر کسی پوشیده نیست، لذا با توجه به نقش کیفیت و کمیت موزه ها در رشد، توسعه و پایداری گردشگری شهری در این راستا موزه‌ها بیش از همه مراکز فرهنگی، محل تلاقی اقشار مختلف اعم از گردشگران داخلی و خارجی و همچنین کودکان و بازدیدهای گروهی هستند.
با توجه به اینکه نه موزه‌های ما ابزار بهداشتی و نظام کاملی را برای جلوگیری از شیوع این بیماری دارند و نه بازدیدکنندگان آموزش لازم را دیده‌اند از این رو لزوم تعطیلی موزه‌ها احساس می‌شود.
تا کنون موزه های تهران و البرز، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، لرستان، گیلان، استان مرکزی، گلستان، زنجان، همدان، قزوین، کردستان، سمنان و ‌کرمانشاه به دلیل گزارش مواردی از کرونا، تعطیل شده اند.
کلانشهر اهواز نیز که دارای قدمت پیش از تاریخ اسلامی است و منابع بسیاری نیز از تاریخ اسلامیِ آن گفته اند و همزمان بافت و خانه های تاریخی آن نیاز به توجه و مرمت جد دارند شاهد ابتلای تعدادی از هموطنان به ویروس کرونا است.
به همین منظور و برای جلوگیری از شیوع این بیماری و سلامتِ گردشگران در موزه ها، درخواست می شود عجالتا دستور فرمایید موزه های آثارِ تاریخی، مردم شناسی، هنرهای معاصر و سایر موزه های فعال در کلانشهر اهواز تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.
با تشکر
جمعی از فعالان و دوستداران میراث فرهنگی اهواز
قاسم منصور آل کثیر، فعال میراث فرهنگی و روزنامه نگار
ندا عزیزیه، دانش آموخته موزه داری
زهرا حبیبی زاد، کارشناس ارشد مطالعات موزه
سید ابراهیم موسوی، سرمایه گذار و مدیر خانه تاریخی ماپار
محسن عاشوری، استاد دانشگاه، محقق و فعال گردشگری
عهدیه حبیب نژاد، معلم و دوستدار میراث فرهنگی
باسم حمادی، مدیر عامل موسسه میسان
احمد جعفری ماجد، مدیرعامل سازمان مردم نهاد تیری
نگار نخلی، دوستدار میراث فرهنگی و فعال مجازی
هدی رشیدی، فعال اجتماعی
سرور کروتی، راهنمای گردشگری
رونوشت:
محمدرضا کارگر (مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی و تاریخی)
 
به گزارش تابناک خوزستان، با توجه به بررسی هایی که خبرنگار ما انجام داد مشخص شد که شهر اهواز هیچگونه موزه آثار تاریخی و مردم شناسی ندارد و به نظر میرسد این نامه ی سرگشاده متنی کنایه ای و اعتراضی برای ساخت موزه در اهواز باشد.
کد مطلب: 124774
برچسب ها: موزه اهواز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *