۰
دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵

ورود گارد ملی آمریکا برای مبارزه با کرونا

رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد مقامات دولت فدرال از گارد ملی آمریکا برای سه ایالت نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن که به شدت مورد ضربه کرونا قرار گرفته‌اند، استفاده می کنند.
رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد مقامات دولت فدرال از گارد ملی آمریکا برای سه ایالت نیویورک، کالیفرنیا و واشنگتن که به شدت مورد ضربه کرونا قرار گرفته‌اند، استفاده می کنند.
دونالد ترامپ در نشست خبری کارگروه مقابله با گسترش کرونا در آمریکا با اعلام این مطلب، افزود: با توجه به شرایط اضطرار ملی، دولت فدرال، ۱۰۰ بودجه اعزام این نیروها را به منظور متوقف کردن ویروس کرونا که با هدایت فرمانداران انجام می شود، تامین خواهد کرد.
ترامپ در شرایطی این دستور را صادر کرده است که شهردار نیویورک روز یکشنبه گفته بود اگر اقدامی انجام ندهند، مردم می میرند.وی با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ، خواستار استفاده از امکانات ارتش برای مقابله با گسترش بیماری و تامین تجهیزات مورد نیاز، شده بود.
ترامپ همچنین دستور داده است چهار ایستگاه بزرگ پزشکی با ۱۰۰۰ تخت به نیویورک، هشت ایستگاه بزرگ پزشکی فدرال با ۲ هزار  تخت برای کالیفرنیا و سه ایستگاه پزشکی کوچک با ۱۰۰۰ تخت برای واشنگتن اعزام شوند.
وی گفت این منابع باید ظرف ۴۸ ساعت آینده در نیویورک و کالیفرنیا باشد. همچنین یک کشتی پزشکی هم به لس آنجلس ارسال خواهد شد.
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا اخیرا با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین تماسی داشته است یا خیر، گفت: بله تماس داشته ام اما زمان آن یادم نیست. این شرایط، چیزی نیست که او بخواهد.همچنین ما توافق جدیدی با چین بسته ایم و آنها محصولات کشاورزی ما را می خرند. آنها کشوری قوی هستند و نیازی به کمک دیگران ندارند.
رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به این سوال که استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا گفته است ممکن است تعطیلی کارگاه‌ها و صنایع مختلف ممکن است ۱۰ تا ۱۲ هفته به طول بینجامد، آیا حقوق ماهانه آنها پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: ما چیزی که باید انجام دهیم این است که در این جنگ پیروز شویم، جنگ با ویروس. هرکاری که برای این کار لازم باشد، انجام می دهیم.

 
کد مطلب: 125974
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *